Τετάρτη, 24 Δεκεμβρίου 2014

Η Χυδαιότητα του «Σ’αγαπώ»

Το αίσθημα της Αγάπης είναι κάτι τόσο δυνατό που ευλογημένοι είναι όσοι το έχουν νιώσει, είτε σα πομπούς, είτε σα δέκτες. Συνήθως είναι πηγαίο, αναίτιο όπως μια μάνας για το παιδί της κι άλλοτε γεννάται απο περίπλοκες ή απλές καταστάσεις όπως είναι ο έρωτας και η φιλία, πράγματα τα οποία όμως θέλουν κι απαιτούν χρόνο για να ζυμωθούν, με τελικό αποτέλεσμα την Αγάπη. Τότε σε αυτή τη μορφή είναι τόσο όμορφη, τόσο δυνατή που υπερπηδά εμπόδια, εγωϊσμούς, αποστάσεις κάνοντας ότι φαίνεται εκλογικευμένα και πεζά «αδύνατα», να αποκτούν υπόσταση.

Είναι όμορφο να ακούς να σου λένε «Σ’αγαπώ». Εξίσου, ίσως ακόμα πιο όμορφο όμως είναι να το εκφωνείς. Εμπεριέχουν  αυτές οι λέξεις μέσα τους τόση δύναμη, τόση ενέργεια, σα ξόρκι, που δυναμώνει πρώτα εσένα που το λες κι έπειτα τον άλλον που το ακούει. Συνήθως, προκειμένου να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ισχύ, αγκαλιάζουμε τον αποδέκτη, μη και χαθεί  στάλα απο αυτή την ενέργεια και πάει χαμένη. Είναι όμως φορές, περίοδοι, άνθρωποι που αδυνατούν να πουν το «Σαγαπώ». Είτε γιατί δεν έχουν αποδέκτη, είτε γιατί δεν έμαθαν, είτε γιατί φοβούνται κι όλη αυτή η αρχικά θετική ενέργεια αρχίζει και σαπίζει δηλητηριάζοντας τον ίδιο τον φερόμενο.

Λένε πως όσοι δεν άκουσαν ποτέ το «Σ’αγαπώ», είναι δυστυχείς. Πιο δυστυχείς κατ’εμέ όμως είναι εκείνοι που δεν το εκφέρουν. Μαζεύεται τόση ενέργεια μέσα σου, το νιώθεις να φουσκώνει μέσα στο στήθος σου, στην υπάρξη σου και είτε δηλητηριάζεσαι μέσα στη σήψη αυτής της αγάπης είτε το αφήνεις απάνθρωπα να ξεχυθεί βίαια, ακραία, εκρηκτικά προς τα έξω με τις όποιες επιπτώσεις. Φορές όμως λίγο πριν το χείλος του βούρκου ασυναίσθητα, διοχετεύεις αυτή την αγάπη σε «λάθος» πρόσωπο. Ακατάλληλο, δανεικό, ενοικιαζόμενο, εφήμερο, που δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με εκείνο το άτομο που θα μπορούσε να σου προκαλέσει το αίσθημα της αγάπης, αυτή την πύρινη ενέργεια και που πάνω απο όλα μπορεί να την εγκολπώσει μέσα του, γλιτώνοντας εσέ απο την καταστροφή. Σε αυτή τη φάση το «Σ’αγαπώ» αποτελεί την πεμπτουσία της χυδαιότητας.

Είναι τόσο πρόστυχο να λες «Σ’αγαπώ», όταν δεν το εννοείς απλά και μόνο γιατί έχεις την ανάγκη να το πεις. Σα τον καταπιεσμένο  οργασμό που ξεσπά σε υποκατάστατο  κι όχι στον άνθρωπο που θα ‘θελες να το μοιραστείς. Κι έπειτα η ενοχή, που δεν κρατήθηκες για να μετατραπεί σε μίσος απέναντι στον εφήμερο αποδέκτη, μεταθέτοντας του την δική σου υπαιτιότητα όπως κάνουν άλλωστε όλοι οι αδύναμοι. Αν είσαι τυχερός, δεν θα σε πιστέψει, αν δεν είσαι όμως, η χυδαιότητα της πράξης σου θα σκοντάψει όπου σταθεί η δική του ανοχή.Μπαίνουμε όμως σε πιο σκοτεινά μονοπάτια. Στο έρεβος κάθε ψυχής που έχει ή όχι τα κότσια να διερευνήσει ο καθένας και πάνω απο όλα να παραδεχτεί πως έχει.

Σας αφήνω όμως εδώ, σα Καλλικάτζαρος των Χριστουγέννων, να δώσετε τις ευχές σας δεξιά κι αριστερά, ελπίζοντας ίσως να τολμήσετε, να αναζητήσετε το έρεβος της δικής σας ψυχής, απλά  για μια καλύτερη χρονιά που ξεκινά σε λίγο με περισσότερα ουσιαστικά         "Σ' αγαπώ". Εγώ το δικό μου το κοίταξα κατάματα και κάνω ελεύθερη πτώση σε αυτό παρέα με μια πυγολαμπίδα.


Χρόνια σας πολλά λοιπόν. Ορισμένους σας αγαπώ, ορισμένους όχι. Το ίδιο ισχύει κι απο μεριά σας. Εγώ όμως υπόσχομαι να σας το λέω. Όσον αφορά εσάς, πλέον  είμαι σε θέση να ξέρω ποιοι εννοείτε το «Σ’αγαπώ» και ποιοι όχι. Βλέπετε μου το μαρτυρά η πυγολαμπίδα μου.

14 σχόλια:

  1. δάνεισέ μου λίγο την πυγολαμπίδα σου ,γιατί μου φαίνεται κάποιοι με κοροϊδεύουν ασυστόλως!
    Δεν έχω πει απο ανάγκη σε ''αγαπώ '' και με δυσκολία το λεω σε όσους αγαπώ πραγματικά...
    Καλές γιορτές Μπενάκο ,με ανθρώπους που σε αγαπούν πραγματικά!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το λες Νάσια μου, σε εκείνους που αγαπάς πραγματικά. Είναι λυτρωτικό για αμφότερες πλευρές. Να το λες γιατί κάποιοα στιγμή θα μετανιώνεις που δεν το έκανες.
      Τα φιλιά μου.

      Διαγραφή
  2. Οτι ποθείς να σε ποθεί και οτι αγαπας να σε αγαπάει....
    υπάρχει καλύτερη ευχή
    και εγω δεν το λέω δεν το ξεστομίζω ετσι έμαθα ετσι κάνω, λάθος το ξέρω..
    καλές γιορτές Μπεν μου κοντά σε αγαπημένους σου ανθρώπους,τα φιλια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Φούλη μου και ω, μα ναι Σε πιστεύω!

      Διαγραφή
  3. αγαπητε μου μπεν εγω παντα αγαπω την αληθεια σου , αυτην που ειναι χαστουκι πολλες φορες στο μαγουλομ μου, που με πιανει απ το αυτι και μου λεει, εσυ βρε μελοδραματικες γιατι δε αντιδρας?
    αγαπητε μου μπεν , ξερεις τι θα σου ευχηθω? να αγαπηθεις και να γαπησεις οπως πραγματικα αξιζεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Άσωτε! Ελπίζω να τα πούμε κι απο κοντά!

      Διαγραφή
  4. Πολύ χρήσιμη η πυγολαμπίδα σου!!
    Χρόνια πολλά Μπεν και καλές γιορτές με όσους αγαπάς και σε αγαπούν!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάποτε είχα διαβάσει πως 'γεμίζουμε μόνο από την αγάπη που δίνουμε και πως μελαγχολία είναι η αξόδευτη αγάπη". Έχεις τόσο δίκιο όμως σχετικά με το πρόσωπο που είναι ο αποδέκτης του "σ'αγαπώ" μας.
    Χρόνια Πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τραβηγμένη η έννοια της χυδαιότητας...
    Κι από ανάγκη να πεις το "αγαπώ", κινείσαι στη σωστή κατεύθυνση και κάνεις τον άλλον να χαμογελάει...
    Ξενούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χενούδη το τι είναι "τραβηγμένο" ή όχι, εξαρτάται απο τον καθένα πόσο στα "άκρα" ζει. Κι εννοείται πως τα δικά μας, δεν είναι μέτρο σύγκρισης των άλλων για να "κρίνουμε", μονάχα για να λογαριάζουμε.
      Καλή Χρονιά.

      Διαγραφή
  7. Δεν το λέω ποτέ από ανάγκη, ούτε από συνήθεια το σ' αγαπώ μου!
    Μα δε φείδομαι!

    Και όταν το λες και στο λένε άτομα καρδιάς και όχι η γραμμή αίματος. όταν στο λέει ο από ενδεκαετίας πρώην άντρας σου ε ; Γίνεται να μην φοσυκώνεις σαν παγόνι Ben μου; Τι πιο πολύτιμο να χωρίζεις και να αγαπάς χωρίς ιδιοτέλειες;

    Χρόνια καλά, με αγάπη! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα να το λες και να το ακούς, έτσι όπως το ποθείς.
      Την Αγάπη μου.

      Διαγραφή

Feel FREE to comment...