Τετάρτη, 20 Αυγούστου 2014

Ένας Πούστης εκδίδεται


Πριν λίγο καιρό διάβασα πως δυο νέοι που περπατούσαν πιασμένοι χέρι χέρι έπεσαν θύμα επίθεσης από αστυνομικούς οι οποίοι έκαναν κοινώς κατάχρηση εξουσίας. Χαίρομαι μονάχα για το γεγονός ότι τα παιδιά εκείνα κατέγγειλαν το γεγονός και δεν σιώπησαν. Δεν χαμήλωσαν το κεφάλι ευχόμενοι το συμβάν να «μην μαθευτεί». Μην μαθευτεί ότι είναι ομοφυλόφιλοι και τους πήραν «χαμπάρι» και για αυτό τους «έκραξαν». Αντιθέτως κατέγγειλαν και δημοσιοποίησαν το γεγονός καθώς και τα ονόματα τους όπως θα έκανε κάθε ένας που απλά επιζητά το δίκιο του.

Πριν λίγο καιρό γνώρισα κάποιον, της δικής μου γενιάς, ομοφυλόφιλος επίσης, παντρεμένος με κάποια, με δυο παιδιά εγκλωβισμένος σε μια ζωή γεμάτη ψέματα. Ψέματα απέναντι στην γυναίκα του, στους τρίτους, στους ευκαιριακούς εραστές και πάνω από όλα στον εαυτό του. Αρνούμενος μια φύση που τον καταδυναστεύει απλά γιατί «κρύβεται» πίσω από μια καθιερωμένη κοινωνική  νόρμα την οποίαν αρνείται να αποτινάξει είτε από έλλειψη θάρρους, είτε από «βόλεμα». Έτσι ζει μια ζωή μισή, γιατί ζωή δίχως αλήθειες αυτό είναι, περιμένοντας την επόμενη φορά που θα μπορέσει στα κρυφά, ενοχικά κάποιοι κι άλλοι με πλήρη αμοραλισμό, να παραδοθούν στο πάθος που ορίζει η ανθρώπινη φύση.

Πριν λίγο καιρό γνώρισα κάποιον επίσης ομοφυλόφιλο που στιλήτευε τους ομοίους του που δεν ήταν σαν εκείνον. Που πρόδιδαν την φύση τους είτε γιατί η θηλυπρέπεια τους ξεχείλιζε, είτε γιατί κατά τα λεγόμενα του διαλαλούσαν την φύση τους, διότι κατά τα λεγόμενα του «το τι κάνω στο κρεβάτι μου δεν αφορά κανέναν» και συστήνουν τις διάφορες ερωτικές τους γνωριμίες ως φίλους. Από το στρατό; συνήθως ρωτάω. Κι αναζητούν εκείνον που δεν θα τους φέρει σε «δύσκολη» θέση να συστήσουν, που δεν «φαίνεται» που δεν θα προσβάλει τη δημόσια εικόνα τους καταρρίπτοντας το στερεότυπο του macho πολλά βαρύ άντρα. Μαγκιά, κλανιά κι εξάτμιση άντρα λέω εγώ.

Πριν πολύ καιρό ξεκίνησα να γράφω ιστορίες. Μικρά διήγήματα τα έλεγα, απλά σα διέξοδο από τους δικούς μου εφιάλτες στα πρώτα βήματα της αποδοχής του εαυτού μου. Τότε που αποφάσισα πως δεν θα αλλάξω, πως δεν θέλω να αλλάξω και πως απλά είμαι ομοφυλόφιλος. Τότε δεν υπήρχαν πολλά βιβλία σχετικά με την ομοφυλοφιλία και τα βιβλία ήταν ανέκαθεν το καταφύγιο μου. Σε αυτά αναζητούσα τη φυγή, τη σωτηρία και πάνω από όλα την παρηγοριά. Και σε εκείνα τα βήματα της αποδοχής αναζητούσα βιβλία μέσα από τα οποία θα διαπίστωνα πως δεν ήμουν ο μόνος. Το ίντενετ δεν είχε καθιερωθεί ακόμα. Έτσι ξεκίνησα να γράφω. Πρώτα για μένα κι έπειτα με τη σκέψη πως ίσως κάποτε αυτά τα γραπτά να κάνουν παρέα σε κάποιο άλλο παιδί σα εμένα. Να του πουν πως δεν είναι ο μόνος. Να τον προετοιμάσουν έστω να τον προϊδεάσουν για την «τραγική ίσως μοίρα» του να είσαι gay  στην Ελλάδα. Και ίσως απλά έτσι να ολοκληρωθεί το coming out μου στη Ζωή. Χρειάστηκαν δέκα ολόκληρα χρόνια να το ολοκληρώσω κι πέντε χρόνια να το εκδώσω.

Πριν λίγες μέρες το βιβλίο μου εκδόθηκε. Και χαίρομαι που πια δεν έχει κανένα νόημα η ύπαρξη του, γιατί τα παιδιά του σήμερα, εκείνοι οι «διαφορετικοί», οι «τοιούτοι» δεν είναι μόνοι και το ξέρουν. Δεν έχουν ανάγκη από παρηγοριά όπως δεν σκύβουν το κεφάλι δεχόμενοι τη σφαλιάρα, τη χλεύη, το φτύσιμο και την κοροϊδία πια. Απαντούν, διεκδικούν, μιλούν, φωνάζουν απέναντι στους ομοίους τους που «κρύβονται», απέναντι σε εκείνους που τους αδικούν, απέναντι στη Ζωή ζητώντας ή μάλλον απαιτώντας απο εκείνη να τους δώσει όλα όσα δίνει σε όλους. Σε αυτά τα παιδιά αφιερώνω το βιβλίο μου και ο παρελθοντικός εαυτός μου τους Ευχαριστεί που τον κάνουν να μην νιώθει πια μόνος καθώς αντικρίζει το μέλλον με χαμόγελο, ακόμα κι αν δεν είναι δικό του.






29 σχόλια:

  1. καλη επιτυχια στο βιβλιο σου!
    τα παιδια που δεχθηκαν επιθεση απο αστυνομικους παιζει να τα ξερω (μια σκατια η αθηνα) - ενω γνωστοι μου εχουν πεσει θυματα επιθεσης λογω αντισυμβατικου ντυσιματος/γλωσσας σωματος (αυτο που πολλοι ονομαζουν θυληπρεπεια) και εγω εχω δεχθει ψυχικη βια καθ'ολη την εφηβεια μου (δε πιανω την σεξιστικη πλυση εγκεφαλου απο οικογενεια και κοινωνια εδω,που και αυτο βια ειναι και μαλισταα εξαιρετικα υπουλης μορφης) ...την τελευταια φορα που δεχθηκα τετοια βια ηταν στο κεντρο με ενα φλερτ μου - στην αστυνομια δε πηγα,το κατηγγειλα ομως στο δικτυο καταγραφης ρατσιστικης βιας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το κάνεις κάθε φορά, να συνεχίζεις να το κάνεις. Να σηκώνεις ψηλά το κεφάλι γιατί κάθε φορά που το σκύβεις απλά προκαλείς για άλλη μια σφαλιάρα.
      Να είσαι καλά Μικρούλη! Πάντα Καλά! Σε Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  2. καλοτάξιδο Μπεν ! Και μακάρι να είναι η αρχή των επόμενων βιβλίων σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Νάσια μου!Καλά να περνάς!

      Διαγραφή
  3. Καλοτάξιδο Ben μου!
    Θέλω να το διαβάσω για πολλούς λόγους κι έπειτα να το χαρίσω κάπου που ξέρω ότι θα το ρουφήξουν...κυριολεκτικά ! ;-)

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αριστέα! Θα αναμένω εντυπώσεις.

      Διαγραφή
  4. wellcome back!
    Εύχομαι , ειλικρινά, να πάει καλά το βιβλίο.Εννοείται πως θα το πάρω.Γράφω κι εγώ εδώ και καιρό κάτι short stories για γυναίκες που ερωτεύονται γυναίκες αλλά η δουλειά και μια έρευνα δε μου επέτρεψαν να ασχοληθώ σοβαρά.

    Ξέρεις ..αυτό το είδος ομοφυλόφιλων , που χλευάζουν αυτούς που 'φαίνονται' ,είναι μορφή ομοφοβίας. Υπάρχει και στις γυναίκες.
    Είναι κάτι τύπισσες , που συνήθως δηλώνουν πως 'περνάνε φάση' ή πως είναι 'bi'.Αυτές έχουν και τα περισσότερα ψυχολογικά προβλήματα.

    Χάρηκα πάντως πολύ που είδα ανάρτησή σου. Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η χείριστη μορφή ομοφοβίας είναι όταν προέρχεται απο τους ίδιους τους ομοφυλόφιλους.
      Να σαι καλά!

      Διαγραφή
  5. Καλοτάξιδο να είναι!!
    Κι όπως λέει και η Νάσια να είναι η αρχή των επόμενων βιβλίων σου!
    Πάρα πολύ χάρηκα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλοτάξιδο κι αυτό κι εσύ Ben..
    χαίρομαι πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δάφνη εσένα ευελπιστώ να σε ευχαριστήσω απο κοντά!

      Διαγραφή
  7. Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλή επιτυχία και καλά ταξίδια σε ό,τι δημιουργείς! Τα φιλιά μου σου στέλνω, όπως και τη χαρά μου για το ευχάριστο νέο της έκδοσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια και μακάρι αυτή να είναι η αρχή για πολλά όμορφα πράματα στον χώρο της συγγραφής. Χρειάζεται τέτοια βιβλία ο χώρος της ελληνικής λογοτεχνίας. Πρέπει επιτέλους ως κοινωνία να μάθουμε να αποδεχόμαστε τους ανθρώπους γι'αυτό που είναι.

    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε αυχαριστώ πολύ κι ελπίζω να τα λέμε!

      Διαγραφή
  10. Αγαπημένε μου Ben συγχαρητήρια. Εύχομαι καλή επιτυχία στο βιβλίο σου...κυρίως όμως εύχομαι κάθε χαρά και ευτυχία σε σένα. Έτσι όπως εσύ την ορίζεις και εσύ την θέλεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αλήθεια;;; Εύχομαι καλή επιτυχία στο βιβλίο σου! :)
    Θα το αγοράσω όταν μπορέσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. γρήγορα και σε δεύτερη και σε τρίτη έκδοση!
    Ξενικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Την επόμενη φορά που θα έλθω σπίτι με τον κο Μπίλυ θα το φέρω μαζί για να μου το υπογράψεις! ;)
    Φιλιά Μπεν μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εχω ξάδερφο που αυτοκτόνησε γι'αυτό παντρεμένος με παιδια στην Κρήτη τον πίεσαν οι δικοί του και παντρεύτηκε και τα επακόλουθα πολλα κρυφή ζωη καταπίεση και εκτός απο αυτα κατεστρεψε και την γυναίκα του χιλιάδες φορές Καλύτερα να εισαι γκέι και να το ξερουν Όλοι παρα κρυφή ζωη και να πέρνεις και άλλους στο λαιμό σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...