Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

Διακοπή για Διαφημίσεις


Όταν ήμουν μικρός λάτρευα την τηλεόραση. Στην Ελλάδα πρόλαβα την εποχή που υπήρχαν μονάχα τα κρατικά κανάλια έως κάπου το ’89 που κάνανε την εμφάνιση τους τα ιδιωτικά κι άξαφνα όλος ο κόσμος αποκαλύφθηκε μπροστά μου. Ενθουσιασμός και δέος, μπροστά στο πρωτόγνωρο μεγαλείο της τηλεόρασης. Πέρα όμως απο τις παιδικές σειρές και τις λουσάτες σαπουνόπερες που διασκέδαζαν την παιδική μου φαντασία λάτρευα τις διαφημίσεις. Εκείνα τα μικρά σποτάκια όπου τα πάντα ήταν τέλεια. Η ευτυχισμένη οικογένεια, ο πάντα χαρούμενος μπαμπάς, η ευτυχισμένη μαμά, το μεγάλο σπίτι με τον κήπο και το σκύλο θάμπωναν τα μάτια και το νου μου, τροφοδοτώντας την φαντασία μου με άπειρα σενάρια και ονειροβασίες. Μεγαλώνοντας λάτρεψα την αισθητική και ομορφιά που προέβαλλαν. Οι γυναίκες όλες όμορφες, τέλειες και οι άντρες sexy, γοητευτικοί, με υπέροχα σώματα και αμαξάρες. Ήθελα να γίνω σα κι αυτούς. Να ανήκω σε έναν όμορφο λαμπερό κόσμο όταν μεγάλωνα και να ζούσα την ευτυχία που μου επιδείκνυαν μαζί με το προϊόν που διαφήμιζαν. Ευτυχώς όλα αυτά μέχρι κάπου στα δεκαπέντε μου. Μέχρι τότε που η Ζωή μου έδωσε μια σφαλιάρα κι έκανα γκελ στο Είναι μου για να έρθω στα ίσα μου.

Η Ζωή, η πραγματική Ζωή, δεν είχε καμιά σχέση με τις διαφημίσεις. Δεν ζούμε όλοι σε τεράστια σπίτια. Δεν μπορούμε να είμαστε πεντακάθαροι κι ευτυχισμένοι 24 ώρες το 24 ωρο. Δεν είναι οι μητέρες συνέχεια με μια ποδιά καθαρή κι χαρούμενη να καθαρίζει, ούτε να χαμογελάει όταν το μούλικο αρνείται να φάει και πετάει την φρουτόκρεμα στο πάτωμα. Ειλικρινά δεν νομίζω να έχει υπάρξει μια μάνα που έστω μια φορά δεν θέλησε να γίνει “Μήδεια” κι όποια λέει το αντίθετο, απλά ψεύδεται. Τότε άρχισα να γίνομαι πιο σκεπτικός απέναντι στις διαφημίσεις προσπαθώντας να εξετάσω και να διαχωρίσω τα μηνύματά της που έντεχνα μας περνούν οι διαφημιστικές εταιρίες, τόσο που με ιντρίγκαρε σε βαθμό που ήθελα να ασχοληθώ με το marketing επαγγελματικά, αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία. Πλέον όμως δεν βλέπω τηλεόραση και η συσκευή έχει διακοσμητικό ρόλο στο σπίτι.

Πριν κάποιες μέρες έλαβα μια αίτηση απο μια νεανική LGBT (Lesbian Gay Bisexual Transexual) οργάνωση, την ColourYouth να υπογράψω για την άρση της  διαφήμισης μιας εταιρίας πώλησης αεροπορικών εισητηρίων, την οποίαν σας παραθέτω πιο κάτω σε περίπτωση που είστε άνθρωποι των σπηλαίων όπως εγώ. Εκ πρώτης όψεως η «μαρκετίστικη» ματιά μου την βρήκε αρκετά έξυπνη. Ένας νεαρός θέλει να ταξιδέψει, κάνει auto stop σε μια Εθνική οδό και σταματά μια νταλίκα για να τον πάρει. Ο οδηγός είναι σαράντα φεύγα, θυληπρεπής και «τρελλή αδελφή», του αφήνει σεξουαλικά υπονοούμενα, φέρνοντας σε δύσκολη θέση το νεαρό και η διαφήμιση τελειώνει με την ατάκα πως «Δεν χρειάζεται να πληρώνεις ακριβά το ταξίδι» για να κλείσει με το logo της εταιρίας. Έντεχνα η εταιρία περνούσε το μήνυμα της, σχετικά με την οικονομία των προϊόντων της, σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, όπου τα ταξίδια για πολλούς θεωρούνται «είδος πολυτελείας». Μια πιο προσεκτική ματιά όμως, αποκωδικοποιώντας την ίδια διαφήμιση, διαφαίνεται η χρήση και διαιώνιση ενός στερεότυπου των ομοφυλόφιλων που η ίδια η ελληνική τηλεόραση έχει θεσπίσει απο τη δεκαετία του ’60. Ο ομοφυλόφιλος ισούται με πουστάρα αδελφή που έχει το νου του μονάχα στον πούτσο, (όχι τον δικό του, αυτό είναι προνόμιο και σήμα κατατεθέν των «αντρών»),  αλλά των άλλων.

Κατά πάσα πιθανότητα όλοι εσείς μπορεί απλά να γελάτε με την διαφήμιση ή απλά να την προσπερνάτε αγόγγυστα, όπως τόσες άλλες, εμένα όμως προσωπικά η συγκεκριμένη διαφήμιση με προσβάλει ως άνθρωπο πρώτα απο όλα κι έπειτα ως ομοφυλόφιλο. «Χιεστήκαμε!», θα μου πείτε κι έχετε απόλυτο δίκαιο! «Εσύ είσαι πουστάρα, εμείς όχι!» σκέπτεστε και συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Είναι όμως τόσο διαφορετική η δική μου θέση απο την δική σας;

Σε δυο μήνες έρχεται το πολυπόθητο καλοκαίρι κι όλοι θα ξεχυθούμε στις παραλίες για να απολαύσουμε τον ήλιο και τη θάλασσα με τα υπέροχα μαγιό μας, πασαλοιμένοι με αντηλιακά και χίλες δυο κρέμες. Πείτε μου τώρα ότι δεν σας έχει περάσει απο το μυαλό η λέξη δίαιτα κοιτάζοντας τον εαυτό σας στον καθρέφτη, εξετάζοντας την κυταρρίτιδα οι κυρίες και το πατσοκοίλι οι κύριοι, που προεξέχει, αναρωτώμενοι ποια συσφικτική κρέμα ή ποιον λιποδιαλύτη πρέπει να πάρετε αντίστοιχα. Γιατί εκείνα τα καλλίγραμμα πόδια και τους 6 pac κοιλιακούς που προβάλλονται στις διαφημίσεις αντηλιακών φθονούνται απο πολλούς. Να λοιπόν οι δίαιτες και να τρέχουμε στα γυμναστήρια να προλάβουμε το διάδρομο ελεύθερο για αεροβικές ασκήσεις και να αυξήσουμε τα βάρη στον πάγκο, ώστε να προλάβουμε τον Ιούνιο οσονούπω, να βγούμε στις παραλίες ακριβώς όπως τα μοντέλα που ξαπλώνουν νωχελικά στην άμμο. Για να μην αναφέρουμε τη σύγχρονη γυναίκα που είναι μάνα, σύζυγος, πετυχημένη καριερίστρια και παράλληλα θηλυκό, έτοιμη ανα πάσα ώρα και στιγμή να ικανοποιήσει το σύντροφο σεξουαλικά με τα καινούργια, πρόστυχα, μαύρα, απο λύκρα εσώρουχα ή τον άντρα που είναι πετυχημένος, φραγκάτος, οδηγεί το καινούργιο μοντέλο αυτοκινήτου με τις γκόμενες να τον κυνηγούν κι εκείνος κάθεται με τα πόδια ακουμπισμένα στο τραπεζάκι του σαλονιού, απολαμβάνοντας ένα malt whisky.

Είμαστε όμως όλοι έτσι; Δε νομίζω. Θα θέλαμε όμως να είμαστε όλοι έτσι; Και βέβαια! Κι εγώ μαζί σας, αλλά οκ εκτός απο τις γκόμενες, θα προτιμίσω καμιά δεκαριά γυμνασμένα τεκνά! Μέχρι εδώ όλα καλά και θεμιτά. Μας προβάλλουν ένα πρότυπο ζωής και αγωνιούμε να το προφτάσουμε. Να πάρουμε μια γεύση απο αυτή την “ευτυχία”, δεν είναι κακό (;) να προσδοκούμε στο καλύτερο (;). Τα ερωτηματικά εντός παρενθέσεων ας τα διαχειριστεί ο καθένας όπως θέλει. Τι γίνεται όμως όταν τα πρότυπα και στερεότυπα που προβάλλονται εγείρουν αρνητικές επιπτώσεις κι αντιδράσεις; Όταν η κόρη σας παύει να τρώει κι αρχίσει να πάσχει απο νευρική ανορεξία προκειμένου να μοιάσει σε αυτό το πρότυπο “επιτυχίας”. Όταν ο γιος σας θεωρεί πως τη γκόμενα, πρέπει να την αλλάζει σα τα πουκάμισα, γιατί έτσι κάνει ο σωστός ο άντρας και πριν πάρετε τα πάνω σας οι πατέρες σκεφτείτε πως υπάρχει και η πιθανότητα ο κανακάρης σας να αρχίσει να πίνει απο το malt whisky της κάβας, να μπει στο αυτοκίνητο ή να καβαλήσει οδηγώντας του σκοτωμού για να πάει να πάρει την γκόμενα, έχοντας ξυριστεί ελαφρά με το ξυραφάκι που χρησιμοποιεί κι εκείνος ο πολλά βαρύς άντρας που οδηγεί την κουρσάρα στους δρόμους μιας μεγαλούπολης, με τη διαφορά ότι ο δικός σας κανακάρης, μπορεί να γίνει κονοστάση σε κάποιο δρόμο, γιατί έτσι κάνει ο άντρας ο σωστός.

Πλατιάζω όμως για ένα θέμα το οποίο δεν σας αφορά(;)!  Η συγκεκριμένη διαφήμιση δεν προβάλλει κάποιο πρότυπο απο το οποίο θα κινδυνέψει το δικό σας παιδί. Αφορά μονάχα εμένα κι τους «ομοίους» μου. Βλέπετε προβάλλει το στερεότυπο πως ο ομοφυλόφιλος είναι συνώνυμο με τη θηλυπρέπεια και την τρελλή, σεξουαλικά πεινασμένη αδελφή, απο την οποίαν κινδυνεύουν εσείς και τα παιδιά σας. Παράλληλα είμαστε μια καρικατούρα, με την οποίαν μπορείτε να γελάτε, να μην μας παίρνετε σοβαρά υπόψη, γιατί άλλωστε;, μεσ’τα φρου φρου κι αρώματα είμαστε, λατρεύουμε το ροζ της Barbie και χαριεντιζόμαστε σα τη μπαγιαντέρα σε φουρτούνα. Κι όλα αυτά, σε μια εποχή όπου το θέμα του γάμου των ατόμων ίδιου φύλου, έχει λάβει παγκόσμια δημοσιότητα χάρη στον Ομπάμα στις Η.Π.Α. και τον Ολάντ στη Γαλλία, καλά η Ελλάδα εξαιρείται, τα Μ.Μ.Ε. της χώρας είναι απασχολημένα με άλλα θέματα. Σε μια εποχή όπου ο σπόρος της μισαλλοδοξίας και του ρατσισμού ανθίζει στη χώρα και τα εγκλήματα μίσους λόγω της «διαφορετικότητας» όλο και πληθαίνουν. Όμως και πάλι, αυτό δεν σας αφορά. Απλά την επόμενη φορά που θα ακούσετε, διαβάσετε, δείτε, για ένα παιδί που απαγχωνίστηκε λόγω bulling, εξαιτίας της σεξουαλικής του «διαφορετικότητας» σε κάποια χώρα, αν και φοβάμαι πως δεν θα αργήσει να συμβεί και στη χώρα μας, κι ως έντιμοι και σωστοί άνθρωποι που είστε, μαζί με το «Κρίμα» που θα αναφωνίσετε σκεφτείτε τι κάνατε Εσείς για να το αποτρέψετε.

Η συγκεκριμένη διαφήμιση με προσβάλει ως άνθρωπο γιατί ευτελίζει μια μερίδα ανθρώπων της κοινωνίας, όπως με προσβάλλει και κάθε διαφήμιση όπου η γυναίκα χρησιμοποιείται ως υποχείριο κι αντικείμενο, όπως κάθε μορφής διαφορετικότητας η οποία εκμευταλλεύεται για την τόνωση της εγωπάθειας των άλλων. Ευθαρσώς όμως αναφέρω πως έχω κι έναν λόγο παραπάνω να εξανίσταμαι καθότι είμαι ομοφυλόφιλος. Και μέσα στον «δον κιχωτισμό» μου ξεκίνησα αυτό το blog, προέκταση της στάσης μου στη ζωή, σε μια προσπάθεια να δείξω πως οι ομοφυλόφιλοι δεν είμαστε όλα αυτά τα οποία μας προσάπτουν. Είμαστε κι εμείς σκεπτόμενοι άνθρωποι, επαγγελματίες, καριερίστες, με όνειρα, με ανησυχίες, με φόβους, με δικαιώματα κι αξία μέσα στην Κοινωνία. Πως δεν διαφέρουμε σε τίποτα απο τους υπόλοιπους, απο όλους Εσάς, πέρα απο το φύλο του ατόμου με το οποίο θέλουμε να είμαστε μαζί κι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον προσβάλλομαι. Διότι μια εταιρία στο όνομα του κέρδους της, αμαυρώνει την δική μας ύπαρξη ως Ανθρώπους και προσφέρει ενδόμυχα το «ηθικό άλλοθι» σε πολλούς, προκειμένου να δικαιολογήσουν τη στάση και τις πράξεις τους απέναντι μας. Μας «αξίζει» και μας «αρμόζει» η προσβολή, η βία, η χλεύη κι ο λόγος μας και τα όποια δικαιώματα μας, είναι ανήκουστα κι φαιδρά. Απο την άλλη ακόμα και μεταξύ μας, στο συνάφι μας, όποιος θηλυπρεπίζει ή δεν ανταποκρίνεται στο πρότυπο του macho  ετεροφυλικού άντρα, πρέπει να απομονώνεται και να απορρίπτεται, μη και μας πάρει κι εμάς η μπάλα της ρετσινιάς και πως να σταθούμε, στρουθοκαμιλίζοντας στην κοινωνία.

Ευτυχώς όμως τον ίδιον «δον κιχωτισμό» συμμερίζεται και μια μικρή μη κερδοσκοπική ομάδα νέων παιδιών ή καλύτερα διατυπώνοντας, μπορώ εγώ ακόμα να συμμεριστώ. Η Colour Youth, με αξιοσημείωτες δράσεις που κερδίζει τον σεβασμό μου ως άνθρωπο κι όχι ως ομοφυλόφιλο, ανέλαβε την πρωτοβουλία να καταγγείλει το γεγονός δημιουργώντας μια σελίδα, στην οποίαν ζητούν την συμμετοχή του κόσμου υπογράφοντας, για να αρθεί η συγκεκριμένη διαφήμιση απο την εν λόγο εταιρία. Μια ενέργεια την οποίαν στήριξα εμπράκτως κι επωνύμως, παρά την έκπληξη μου απο τη διαπίστωση της μικρής ανταπόκρισης που είχε. Μόλις 171 υπογραφές σε μια χώρα με πάνω απο δέκα εκατομμύρια κατοίκους με άλλα τόσα profile στο facebook. Κι αν λάβω υπόψη τις στατιστικές που λένε πως το 10% του πληθυσμού είναι ομοφυλόφιλοι, απλά μου έρχεται να βάλω τα γέλια ή καλύτερα τα κλάματα.

Μην ανησυχείτε όμως, δεν πρόκειται να σας ζητήσω να συμμετάσχετε, απλά θα  παραθέσω το link πιο κάτω, άλλωστε «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα». Σας αφήνω λοιπόν να ασχοληθείτε με τα παιχνίδια διαδυκτίου και τις υπόλοιπες σελίδες συμπαράστασης, είναι πολλές οι άτιμες εξάλλου και σε όσους δεν με σιχτιρίσατε ακόμα που κατανάλωσα το χρόνο σας, ελπίζω να διασκεδάσετε με τις παρακάτω διαφημίσεις.











61 σχόλια:

  1. Ελπίζω να μην δούν τα παιδιά της c.y. την νέα ταινία του Αλμοδόβαρ. Θα πάθουν αποπληξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει μια λεπτή διαφορά μεταξύ του (αυτό)-σαρκασμού και της προσβολής.

      Διαγραφή
    2. και την διαφήμιση μπορεί αδερφή να την έφτιαξε άρα και αυτό αυτοσαρκασμός είναι. Τέσπα, νομίζω πως είναι εντελώς υπερβολική η στάση τους ως προς την συγκεκριμένη διαφήμιση αυτή αλλά αν κάποιος προσβλήθηκε ας υπογράψει :)

      Διαγραφή
    3. Το γεγονός ότι μπορεί να την "έφτιαξε" μια αδελφή, δεν το καθιστά αυτοσαρκαστικό mahler76, διαφοροποιείται ο σκοπός κι ο τρόπος.

      Τώρα το αφοριστικό μότο: 'Όποιος έχει τη μύγα, μυγιάζεται", ευτυχώς υπάρχει κι η προέκταση του "Όποιος διαθέτει τη Σκέψη, σκέπτεται."

      Διαγραφή
    4. Μια επισήμανση να κάνω. Ο Αλμοδοβαρ είναι ένας κατεξοχήν αντιρατσιστής σκηνοθέτης που έχει στηρίξει άπειρα τους ομοφυλόφιλους αλλά και κάθε διαφορετικότητα του ανθρώπου. Μπορεί σε μερικούς να μοιάζουν οι ταινίες του ως σάτιρα απέναντι στους ομοφυλόφιλους αλλά είναι ακριβώς το αντίθετο. Και αυτό νομίζω γίνετε κατανοητό από όλους τους ομοφυλόφιλους.

      Διαγραφή
    5. φίλε μου, επισήμανες έναν τρόπο που παρουσιάζονται οι ομοφυλόφιλοι στην διαφήμιση ως ρατσιστικό για το γεγονός πως αναφέρεται σε συγκεκριμένα στερεότυπα (τα οποία επειδή ήμαστε και οι 2 μεγάλοι άνθρωποι και χρόνια στον χώρο ξέρουμε πολύ καλά πως δεν υπάρχουν μόνο στην φαντασία ομοφοβικών διαφημιστών). Και απλά ανέφερα πως τα ίδια "στερεότυπα" ακριβώς, επαναλαμβάνει και η τελευταία ταινία του Αλμοδόβαρ (αναφέρω αυτή γιατί απλά την είδα πρόσφατα). Εκεί λοιπόν λες πως δεν υπάρχει πρόβλημα διότι ο δημιουργός είναι γκέι άρα αυτόσαρκάζεται. Με αυτή λοιπόν την λογική αν ο δημιουργός της διαφήμισης είναι γκέι, τότε και αυτός μάλλον αυτοσαρκάζεται. Όλο αυτό το αναφέρω γιατί κατά την γνώμη μου είναι υπερβολή αυτό που διαβάζω για την διαφήμιση αυτή. Πράξεις ομοφοβίας ήταν οι στο παρελθόν οι λογοκρισίες του ΕΣΡ, οι διαφήμιση του 11880 που ανέφερε τον ομοφυλόφιλο ως φρούτο και ζώο. Με το να φωνάζουμε συνεχώς για τα πάντα πιστεύω θα χάσουμε το δίκιο μας και όταν πραγματικά υπάρχει λόγος. Νομίζω πρέπει να σε κάλυψα στο για ποιό λόγο δεν ψήφισα και δεν θα ψηφίσω. Δεν λέω πως οι υπόλοιποι που δεν ψήφισαν το κάνουν για αυτό το λόγο, μάλλον από απλή αδιαφορία θα έλεγα. όμως εγώ έχω σκεπτικό και στο καταθέτω. Καλό σου απόγευμα :)

      Διαγραφή
    6. @Μαρία Νι
      καλησπέρα Μαρία. Ελπίζω να μην σου έδωσα την εντύπωση με τα γραφόμενά μου πως θεωρώ τον Αλμοδόβαρ ομοφοβικό. Το αντίθετο μάλιστα για τους λόγους που και εσύ αναφέρεις. Παρ΄'ολα αυτά γνωρίζω άτομο που όταν ήταν στην ηλικία των παιδιών της c,y. είχε αποκτήσει τρομερό πρόβλημα με την σεξουαλικότητά του από μιά συγκεκριμένη ταινία του Αλμοδόβαρ νομίζοντας πως το μέλλον του ως γκέι θα ήταν αντίστοιχο κάποιων λούμπεν χαρακτήρων της ταινίας. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως θα έπρεπε να λογοκριθεί η ταινία. Η κατανόηση και ο σεβασμός της σεξουαλικότητας (δικής μας και των άλλων) είναι πιστεύω θέμα παιδείας και ενημέρωσης και όχι τόσο απαγορεύσεων. Καλό σου απόγευμα :)

      Διαγραφή
    7. "Το μπουζούκι είναι όργανο
      Ο αστυνομικός είναι όργανο
      Άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι."

      Νομίζω μπερδέψαμε την πούτσα με την βούρτσα όσον αφορά το θέμα.
      Το αν ο Αλμοδοβάρ είναι ομοφυλόφιλος και οι ταινίες του αυτοσαρκασμός άρα κι μια αδελφή (;) που έκανε το διαφημιστικό αυτοσαρκάζεται η ίδια, δεν θεωρώ πως εξισώνονται σε καμία περίπτωση.

      Το αν ο δημιουργός της διαφήμισης είναι αδελφή όπως λες ή ομοφοβικός, δεν έχει να κάνει καμία απολύτως σχέση με την λογική της εκμετάλλευσης και διαιώνισης ενός στερεότυπου με κοινωνικές επιπτώσεις σε μια εποχή που τα πάντα βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού και η μισαλλοδοξία βρίσκεται σε ανάπτυξη.

      Όσον αφορά την τοποθέτηση σου σχετικά με το ότι δίνουμε έκταση για ψύλλου πήδαμα και δεν θα μας πάρουν στα σοβαρά για τα "ουσιώδη", πιστεύω πως για να φτάσουμε στα ουσιώδη που λες, πρέπει να ξεκινήσουμε απο τα "μη".
      Ποιος θα στηρίξει την οποιαδήποτε πρόταση, όταν ακόμα επιτρέπεται η ισοπέδωση της ίδιας της εικόνας των ομοφυλόφιλων. Ποιος να "σε" πάρει σοβαρά υπόψη του, όταν στη συνείδησή του, έχει μια καρικατούρα κι όχι έναν άνθρωπο; Εδώ οι ίδιοι οι gay δεν ανέχονται καν κάποιον όμοιο επειδή απλά είναι θηλυπρεπής; Το ξέρουμε και οι δύο πολύ καλά αυτό mahler76.

      Επικροτώ με όλη μου την καρδιά, την προσπάθεια μια μερίδας νέων που σε αντίθεση με τις αδελφές της δικής μας γενιάς, τολμούν, έστω κι για κάτι ασήμαντο, να αντιδράσουν, παρά να στρουθοκαμιλίζουν με τον φόβο μη τους "πάρουν χαμπάρι".

      Απο κει και πέρα, το αν κάποιος θα "ψηφίσει" ή όχι είναι καθαρά προσωπική του υπόθεση, άλλωστε ΔΕΝ ζήτησα απο ΚΑΝΕΝΑΝ να ψηφίσει, ώστε να μου δικαιολογήσει την όποιαν ενέργεια του. Το εαν νιώθει την παρόρμηση όμως να το κάνει, για τους δικούς του λόγους, είναι άλλο θέμα.

      Ευχαριστώ για την ευχή κι ανταποδίδω ;-)

      Διαγραφή
    8. αν κάποιος θεωρεί πως ισοπεδώνεται η εικόνα του ως ομοφυλόφιλου από την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗ διαφήμιση τότε καλώς αντιδρά. Απλά κάποιοι, και δεν εννοώ εσένα φυσικά, το έχουν κάνει αυτό φάμπρικα. Όσο για το πρόβλημα των ίδιων των ομοφυλοφίλων με την θηλυπρέπεια αυτό έχει να κάνει με την λανθασμένη άποψη πως για να γίνουμε αρεστοί και αποδεκτοί στους str8 πρέπει να συμπεριφερόμαστε ΟΛΟΙ ακριβώς όπως εκείνοι. Για αυτό και πάντα θα πιστεύω πως ο καλύτερος γκέι ρόλος επί τηλεόρασης (μιας και αυτό το μέσο ήταν αφορμή για την συζήτηση) ήταν ο Γιάννης από τους Απαράδεκτους. Ακομπλεξάριστος, όσο θηλυπρεπής ήθελε, γούσταρε, ένοιωθε (έστω και με ένα στιλ που σήμερα θεωρείται παρωχημένο), πλήρως όμως αποδεκτός και σεβαστός από τον περίγυρό του. Φιλιά αγορίνα :)

      Διαγραφή
    9. Η ιδοποιός διαφορά της γνώμης απο την πεποιήθηση, είναι ότι η γνώμη, είναι σα την κωλοτρυπίδα, όλοι έχουν από μια.
      ;-)

      Διαγραφή
    10. το κακό πάντως είναι πως οι περισσότεροι σκέφτονται με αυτήν χαχαχα

      Διαγραφή
  2. υπέγραψα και πάλι 171 έδειξε....

    τώρα να πω ότι όποτε έτυχε οπουδήποτε να δω τέτοια διαφήμιση σκέφτομαι τα ίδια και βαρεθηκα πια να βλέπω αυτό το στερεότυπο...βαρέθηκα να τα λέω κι εδω και να νομίζουν ότι ''γλύφω'' που κι αυτό πάλι δεν το καταλαβαίνω ,όποτε συμφωνούμε να θεωρείται γλύψιμο...

    να πω ότι στην Γ Γυμνασίου έχω ομοφυλόφιλο αγόρι ,όχι θηλυπρεπή ,και δίνω αγώνα να εξηγώ σχεδόν καθημερινά τα δικαιώματα των γκέι απέναντι στους συμμαθητές του που πετούν μπηχτές και να συγκινούμαι που το βλέπω με χαμηλωμένα μάτια...ΘΕΛΩ αυτό το αγόρι να σηκώσει τα μάτια του!
    και να μην πω τι άλλο θέλω γιατί τότε θα χρειαστείς αληθινή προειδοποίηση στο μπλογκ σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε νομίζω Νάσια μου ότι είσαι απο τις Γυναίκες που θα διακύβευαν την ακεραιότητα τους, προκειμένου να γίνουν "αρεστές" με το "γλείψιμο" στον καθένα, πέραν του αντρός τους ;-)

      Όσον αφορά το μαθητή σου θέλω να σου πω μονάχα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

      Και ναι επαναλαμβάνομαι και σε κάποια θέματα θα επαναλαμβάνομαι, εως ότου δεν θα χρειάζεται.

      Καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
    2. όσο για το τρίτο βίντεο...αχ Ben μου....

      Διαγραφή
  3. Ben μου τηλεόραση σπάνια παρακολουθώ , συνήθως λίγο πριν κοιμηθώ τη βάζω στο 10λεπτο να κλείσει ...έτσι αποκοιμιέμαι. Και μόλις προχτές με το άνοιγμα έπεσα πάνω στην εν λόγω διαφήμιση και οργίστηκα!
    Δεν θέλω να πω άλλα αφού τα λόγια σου με κάλυψαν απόλυτα!
    Τρέχω να υπογράψω, γιατί όλοι αξίζουμε ίσων δικαιωμάτων!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ζούμε σε μια εποχή που τα στερεότυπα, παντός είδους, δεν αφήνουν τους ανθρώπους να ζήσουν ελεύθερα. Όχι μόνο αυτούς που καταπιέζονται αλλά και αυτούς που καταπιέζουν.
    Εξελισσόμαστε σε όλα, αλλά όχι σαν άνθρωποι.
    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εκάστοτε "ομάδα", επιρρεάζεται πρώτα απο τη μονάδα. όσο πειτρέπουμε να συμβαίνουν πράγματα στον μικρόκοσμό μας, καμία αλλαγή κι εξέλιξη δεν πρόκειται να επέλθει στον Κόσμο.

      Διαγραφή
  5. Δε θα σου πω ψέματα...
    Πρώτη φορά την είδα εδώ τη διαφήμιση... και γέλασα πολύ παρόλο που είχε γίνει ολόκληρη συζήτηση πριν...
    Αυτό λεει κάτι...
    Oτι πέτυχε να τραβήξει την προσοχή του θεατή...
    Ακόμη κι αν οργίστηκες πάλι πέτυχε το σκοπό της.

    Επεσες στην περίπτωση… Μάρκετινγκ το αντικείμενό μου και P.R .
    Η διαφήμιση δημιουργεί ανάγκες, πρότυπα, ψευδείς εντυπώσεις και εκτός από το έμεσο μήνυμα κοινωνεί στον θεατή και ένα άλλο μήνυμα συνήθως υποσυνείδητο…
    Είναι δηλαδή εργαλείο του μάρκετινγκ αλλά και όπλο προπαγάνδας γι’αυτό θα πρέπει ιδιαιτέρως να την προσέχουμε και ανάλογα να αντιδρούμε όπως στην περίπτωση των στερεότυπων όχι μόνο του είδους που αναφέρεις αλλά γενικά κάθε στερεότυπου!
    Οταν η πρώτη επίδραση(του γέλιου) περνάει τότε το μυαλό εμβαθύνει... αυτό γίνετε πάντα ότι κάτι μας τραβά έντονα την προσοχή. Αν διατηρούσε άλλους τόνους πιο "ήπιους" στην προπαγάνδα της για τους γκευ θα μπορούσε - πίστεψέ με- να είναι πολύ πιο ύπουλη και κατα συνέπεια πολύ πιο επικίνδυνη στο μήνυμα που περνάει... Σε αυτό σταθήκαμε τυχεροί γιατί εντοπίστηκε άμεσα.

    Υπέροχη η δεύτερη διαφήμιση... μου επαναφέρει το δίλλημα: πιάνο ή βιολί? Και CANON ή Pavane?
    Mόλις βρήκα την απάντηση... σε ευχαριστώ! :)

    Y.Γ. Εννοείται θα υπογράψω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάλι καλά που βρήκες μόνη σου την απάντηση, γιατί εγώ δεν έχω μουσική παιδεία.
      Φιλιά και σε ευχαριστώ για την επίσκεψη.

      Διαγραφή
    2. Πάντως χιχιχι δε το λες και στερεότυπο τον νταλικέρη με τα ροζ ντίσκο λαλάκια στο deck του... Σε αυτό τουλάχιστον σπάει τα κατεστημένα... γιατί οι νταλικέρηδες που είναι γκευ δεν είναι έτσι... είναι κρυφοί... ;)

      Καλημέρα Ben!
      Kαλό μήνα να'χουμε!! :))

      Διαγραφή
  6. Ben και εγώ μόλις εχθές είδα αυτή τη διαφήμιση και εκνευριστικά αρκετά ( ίσος επειδή είμαι gay) δεν νομίζω πος είναι έτσι. Τώρα θέλω να σε ρωτήσω από που σου ήρθε η έμπνευση για αυτό τό post


    Υ.Γ. Πάντως εισαι βαθιά σκεπτόμενος ανθρώπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Σκέφτομαι άρα υπάρχω"
      Καρτέσιος
      Η απάντηση στο ερώτημα σου.

      Διαγραφή
  7. Θα έρθει άραγε η μερα που ολοι η ανθρωποι που ειναι διαφορετικοι απο τις νορμες θα μπορουν να έχουν τα μάτια ψηλά? Όσο υπαρχουν άνθρωποι σαν και εσένα, τη Νάσια και μερικούς ακομα η ελπίδα θα παραμένει ζωντανή! Σε ευχαριστώ για το post.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σε απογοητεύσω George.S. αλλά δεν νομίζω πως δεν θα έρθει ποτέ αυτή η μέρα.
      Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι παραιτούμαστε απο αυτή την προσπάθεια.
      Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

      Διαγραφή
  8. Δεν την είχα δει τη διαφήμιση..πρώτα διάβασα και μετά την είδα..οπότε ίσως ήμουν ήδη επηρεασμένη και για αυτό δε γέλασα..μπορεί αν την έβλεπα να γελούσα και να την αντιμετώπιζα αλλιώς..αλλά εγώ δεν παίρνω πρότυπα από την τηλεόραση..ούτε σαν παιδί επηρεαζόμουν..αντίθετα νευρίαζα με πολλά!..
    Οπότε έχουμε και λέμε..αν η κοινωνία μας (τουλάχιστον ένα μεγάλο ποσοστό της) δεν έπαιρνε τα πρότυπά της από την τηλεόραση, δε θα έδινα παραπάνω σημασία, αν την έβλεπα και ποτέ!
    Τώρα όμως, νομίζω πως πρέπει να δώσω σημασία και θα υπογράψω κι εγώ..
    Να είσαι καλά...σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δυστυχώς για άλλη μια φορά η ελληνική τηλεόραση δείχνει πόσο "φιλελεύθερη" είναι, προβάλλοντας την συγκεκριμένη διαφήμιση λέγοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι ο κάθε gay είναι μια λυσσάρα που ψάχνει ένα τεκνό, ενώ από την άλλη "κόβει" ή παραποιεί τρυφερά φιλιά ομοφυλοφίλων από σειρές και video clip. Μπράβο σε όλους όσους ενέκριναν αυτή την διαφήμιση, χάρη σε εσάς αυτή η κοινωνία δεν θα αλλάξει ποτέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως όχι τώρα, όμως χάρη σε παιδιά όπως εσύ, πιστεύω πως μια μέρα θα αλλάξει.
      Σε Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  10. εγω πανυως δεν εκνευριστικα, γελασα απλα, δε θεωρω οτι με θιγει
    αν ηταν δηλαδη γυναικα γυρω στα 55 χοντρουλα και καυλιαρα και την εεπεφτε στο τεκνο θα δημιουργουταν το ιδιο θεμα?
    γελασα οπως γελαω με τις αδερφες -ρολους στις ταινιες του αλμοδοβαρ ετσι απλα
    γιατι δε σε θιγει ο ρολος της αδερφης στο αεροπλανο που ειναι φροντιστης και σε θιγει ο νταλικιερης ?
    οσον αφορα τον γιαννη στους "απαραδεκτους" θεωρω οτι ειναι μια απο τα ιδια ρολος, δηλαδη η ευκολη λυση να βαλεις καποιο θηλυπρεπη να κανει τα δικα του και γελασει ο κοσμος
    Αν ο νταλικιερης ηταν bear muscle σουπερ αντρακλας και ελεγε τρο ιδιο κειμενο με αλλο τροπο? θ αντιδρουσαν οι γκεη ακτιβιστες?
    παντως χαιρομαι που διαφωνω μαζι σου επιτελους
    και μολις διαβασα οτι και αλλος εγραψε για τον αλμοδοβαρ χαιρομαι και γι αυτο
    οσον αφορα το τροπο που αντιμετωπιζονται οι γκεη ρολοι στην χωρα αυτη, δυσκολα θ αλλαξει λοιπον γιατι φταινει και οι ιδιοι οι γκεη
    δηλαδη οι θηλυπρεπεις παντα ειναι πιο εκρηκτικοι πιο εξωστρεφεις πιο εξω καρδια και εχουν μεγαλο κοινο γυρω τους ειδικα γυναικειο
    Γιατι λοιπον αυτο να μην αποτελεσει προτυπο για ενα διαφημιστη?
    η μηπως δεν υπαρχουν γκεη που την πεφτουν απροκαλυπτα οπως και αντιαισθητικα οπως κανουν και οι στρεητ πεφτουλες στις γυναικες αντιστοιχα?
    η διαφημιση ειναι κακη φυσικα δε με πειθει να παω στη σελιδα με τιποτα οχι λογω της αισθητικης της αλλα απλα δε με πειθει
    ετσι γινεται με τις διαφημισεις ειτε πειθουν ειτε οχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί θα είχε διαφορά επι της ουσίας, εαν ήταν με κάποιον macho αρσενικό, απο τη στιγμή που πάλι θα χρησιμοποιείται αρνητικά; Κι όπως επισήμανα παραπάνω την ίδια προσβολή θα αισθανόμουν εαν πάλι χρησιμοποιούσε μια χοντρή 55χρονη όπως λες, ομοίως για τις διαφημίσεις όπου η γυναίκα αντιμετωπίζεται ως αντικείμενο.

      Το θέμα όμως δεν είναι οι εικασίες και οι υποθέσεις Άσωτε. Απο αυτές, όσες κατεβάζει ο νους μας μπορούμε να μιλάμε. Μιλώ κι αναφέρομαι για ένα συγκεκριμένο γεγονός, μια πραγματικότητα κι όχι για μια υπόθεση.

      Όσον αφορά το επιχείρημα της "αποδοχής" της θηλυπρέπειας απο τις γυναίκες, προκειμένου να "αξιοποιηθεί" απο τον εκάστοτε μαρκετίστα, ως δικηγόρος του διαβόλου θα διαφωνίσω με το επιχείρημα πως οι γυναίκες, ανέκαθεν ήταν πιο αποδεκτικές στην διαφορετικότητα. Διατηρώ ένα μπλογκ με σαφή αναφορά το gay "κομμάτι" και η συντριπτική πλειοψηφία των εμφανών αναγνωστών περίπου 90% είναι ετεροφυλόφιλες γυναίκες. Τσέκαρε και το δικό σου και βγάλε το ποσοστό σου κι έπειτα αναρωτήσου, εαν πραγματικά το συγκεκριμένο πρότυπο χρησιμοποιήθηκε με μόνο σκοπό την προσέγγιση της γυναικείας αγοράς.

      Κλείνοντας, υποθέτω πως δεν είδες το τρίτο διαφημιστικό το οποίο παρέθεσα ως ενίσχυση της πολυλογίας κι επιχειρηματολογίας μου.

      Διαγραφή
  11. το οτι κανει χιουμορ -της δικης τους αισθητικης καθως και του κοινου που απευθυνεται - δε μετραει? μα διαφημιση ειναι αυτο το ρολο παιζει να προσελκυσει? γιατι ειναι κακο αυτο?
    το κακο ειναι οτι πετυχε να συζητηθει που απο μονο του ειναι επιτυχια χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κακή διαφήμιση, είναι εκείνη που περνά αδιάφορη.
      Και κακό, δεν ορίζεται η πράξη, αλλά η αδιαφορία. ;-)

      Διαγραφή
  12. Δεν είχα ιδέα για αυτή τη διαφήμιση. Εν γένει τον τελευταίο καιρό βλέπω μια άνοδο του σεξισμού και άλλων τύπων διακρίσεων, ρατσισμό με λίγα λόγια, να προβάλλεται έντονα από παντώς είδους μέσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αεροβατούμε σε ένα τεντωμένο σχοινί. Βοήθεια μας!

      Διαγραφή
  13. Δεν είχα δει μεχρι τώρα τη διαφήμιση την βρίσκω φτηνή και απαίσια,θα ψηφίσω και εγώ..
    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλέ μου εγώ θα συμφωνήσω με τον Άσωτο και τον Μάλερ.
    Γενικώς είμαι ένθερμος οπαδός του χιούμορ και επίσης μου αρέσουν οι άνθρωποι που αυτοσαρκάζονται και που δεν κομπλεξάρονται -και μπορεί να μην είμαι γκέι, όμως το βρίσκω εξαιρετικά αστείο όταν γελούν με μένα οι άλλοι (εκτός φυσικά αν είναι κακοπροαίρετο, αλλά δεν νομίζω ότι στην περίπτωση αυτή μιλάμε για κακή πρόθεση).

    Νομίζω ότι στην προσπάθειά μας να αποφύγουμε το ρατσισμό και τα στερεότυπα πηγαίνουμε στο άλλο άκρο, την υστερία και τη δικτατορία του "πολίτικαλι κορέκτ" της Αμερικής. Θεωρώ, όμως, ότι η μη αποδοχή του διαφορετικού είναι θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί με παιδεία και καλλιέργεια, ώστε ο άνθρωπος να έχει κρίση και να συνειδητοποιεί ότι το διαφορετικό δεν είναι κακό, και όχι με λογοκρισία -εκτός πια και αν μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις, αλλά κατ΄εμέ η εν λόγω διαφήμιση δεν ανήκει σε αυτές. Αν είναι έτσι να λογοκρίνουμε και τον Σεφερλή και τους ομοίους του (το χιούμορ των οποίων κατ΄εμέ είναι χοντροκομένο και βλακώδες, αλλά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, το ότι δεν το βρίσκω εγώ αστείο δεν πάει να πει ότι είναι προσβλητικό ή κακόβουλο).

    Το αν είναι κάποιος γκέι ή στρέιτ, μαύρος ή άσπρος, χοντρός ή αδύνατος, ψηλός ή κοντός, ξανθός ή μελαχρινός, ποσώς με ενδιαφέρει και η άποψή μου δεν θα αλλάξει από ένα διαφημιστικό -είτε το θεωρώ αστείο είτε όχι. Ομοίως, αν είσαι ακαλλιέργητο ντουβάρι που κρίνει τους ανθρώπους με βάση το βάρος, τη σεξουαλική προτίμηση ή τη φυλή (μα πόσο γελοίο), δεν σε σώζει όλο το πολίτικαλι κορέκτ του κόσμου -βλέπουμε άλλωστε πόσο δουλεύει στην Αμερική, τόσα χρόνια καμπάνιες αντιρατσιστικές και ακόμη είναι από τις πιο ρατσιστικές κοινωνίες του πλανήτη.

    Και αυτό δεν είναι θέμα που δεν αφορά τους μη-γκέι -μπορεί να μην είμαι, αλλά ίσως αύριο να είναι το παιδί μου (αν κάνω ποτέ διότι προς το παρόν δεν μπορώ να σταυρώσω γκόμενο, αλλά θα τα πούμε άλλη φορά περί αυτού, μη ρίξω το επίπεδο;).

    Και η μισαλλοδοξία, η βλακεία και ο κομπλεξισμός του ανθρώπου είναι θέμα που μας αφορά όλους -με όποια έκφανση και αν εκδηλώνεται.

    Αυτά. Το βουλώνω τώρα διότι έγινε η βίζιτα αρμένικη, πρώτη φορά σου γράφω και αντί για σχόλιο έγραψα ποστ ολόκληρο, μου φαίνεται και θα με πετάξεις έξω από το σπιτικό σου, δεν πρόλαβα να έρθω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσήρθες Αstero.

      Το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει καν "πολιτίκαλι κορεκτ" επί του θέματος σε αυτή τη χώρα. Αν προϋπήρχε, πιθανόν να συμμεριζόμουν την άποψη σου.

      Το παράδειγμα που αναφέρεις, προϋποθέτει μια προϊστορία δράσης κι κατάληξης. Εδώ, δεν είμαστε καν στην αρχή.Ας μην κοιτάζουμε το τι "απέγιναν" αλλού, αλλά το τι είναι ορθό να πράξουμε ως άνθρωποι και πολίτες μιας συγκεκριμένης χώρας, όπου καθείς απο την βολή του πρυτανεύει.
      Dente lupus, cornu taurus petit

      Διαγραφή
  15. Δεν ξέρω πώς μου ξεφυγε (λόγω φόρτου εργασίας) τούτη η ανάρτηση και μόλις τώρα τη διάβασα.
    Σωστά ενοχλούμαστε.
    Διαμαρτυρηθήκαμε αγρίως και για το 'Λέλο' με τη μπανάνα που λίγο-λίγο η καρικατούρα αγρίεψε και τον παρομοίασαν με ζώο κ.λ. στο 11880. Και αποσύρθηκε.
    Δεν είναι ανάγκη να είσαι ομοφυλόφιλος για να ενοχληθείς όπως δεν είναι ανάγκη να είσαι μαύρος για να ενοχληθείς με το ρατσισμό, ή βιασμένος για να είσαι κατά της σεξουαλικής βίας.

    Απορώ με τις αντιρρήσεις κι εξοργίζομαι.

    Καλό σου απόγευμα Ben μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάθε "φωνή", μετράει. Σου αναρτώ την ενημέρωση απο την Colour Youth που έλαβα σήμερα και πολύ χάρηκα.

      "Την Παρασκευή 5 Απριλίου, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας θα συνεδριάσει για να αποφανθεί για τις καταγγελίες που έχουν γίνει για την ομοφοβική διαφήμιση. Το συμβούλιο δύναται να προχωρήσει σε απόσυρση της διαφήμισης από την ελληνική τηλεόραση. Στην συνεδρίαση αυτή θα παραστούν και LGBTQ ακτιβιστές με σκοπό να παρουσιάσουν τις απόψεις μας. Είμαστε αισιόδοξοι καθώς η διαφήμιση παραβαίνει τους κανονισμούς του συμβουλίου, συγκεκριμένα αυτούς που αφορούν την κοινωνική ευθύνη. Η φωνή σου θα ακουστεί, κάνε share την καμπάνια και διέδωσε τον σκοπό μας."

      Διαγραφή
    2. κλασικά διάφοροι LGBT, τώρα και Q, την πέφτουν σε μια χιουμοριστική διαφήμιση, και κάνουν κοκοκό για τον πραγματικό φασισμό που θεριεύει δίπλα μας. Θλιβερό gay bulling a la americana :(

      Διαγραφή
    3. Αντιθέτως η συγκεκριμένη οργάνωση στην οποία αναφέρομαι δραστηριοποιείται ευρύτερα κατά κάθε μορφής φασισμού και ρατσισμού.
      Απο την άλλη, η ομοφυλοφιλία εξακολουθεί κι είναι θέμα ταμπού στην Ελληνική πραγματικότητα, παρά την όποια εικονική "ελευθεριότητα". Άλλωστε για αυτό δεν είναι η συντριπτική πλειοψηφία "in the closet", χαρούμενοι μέσα στον στρουθοκαμιλισμό τους;
      Οπότε Ναι! Δεν συμφωνώ με τον όρο "gay bulling a la americana" όπως λες και υποστηρίζω την όποια προσπάθεια νέων κι ομοφυλόφιλων να δηλώνουν την ύπαρξη τους στην Ελληνική κοινωνία, εννίοτε ενοχλώντας ομοφοβικούς gay, πρώτα απο όλα ως Άνθρωπος κι έπειτα ως ομοφυλόφιλος.

      Διαγραφή
  16. geia su ben
    edo kai xronia k eidika sta 90's o gay provalotan apo tin elliniki tv san kounisti, treli, kragmeni ktl k afth h eikona tou gay perase kai stin koinonia me apotelesma na nomizei o kosmos pos o gay einai aparaitita thiliprepis.
    telika na pou kai to 2013 den allaxe afto to stereotypo.
    pantos ta eipes poly oraia alla plateiazeis. tha mporouses na eisai pio sintomos afou epanalamvanesai se polla simeia. de xreiazetai na grafeis tosa polla.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν ήθελα να είμαι δοκιμογράφος, θα έγραφα σε εφημερίδα και δόξα το θεό, εκθέσεις και Πανελλήνιες έγραψα.
      Στο σπίτι μου και στο μπλογκ μου, κουμάντο κάνω εγώ! Γκέγκε???

      Διαγραφή
  17. Λοιπον καλημερα...
    Ηρθα εδω Πατωντας πανω στο ονομα σου..Σε ιστολογιο που θεωρω απο τα καλυτερα...
    Και βγηκα σε διαφωνια ΜΕΤΑΞΥ ομοφυλοφιλων..Για μια ΟΜΟΦΟΒΙΚΗ αναμφιβολα διαφημιση...
    Τι να σκεφτηκα λες;;;
    Οσο για την ουσια..Θα σου ειπω ΕΝΑ πραμμα, να ξερεις...
    ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΚΟΥΦΟΣ..!!
    Βαριακουος...
    Περηφανος..!!
    Κουφιαλογο...!!

    Και μη μου ειπεις..Οτι ΔΕΝ εχεις γελασει με διαφημιση με..ΚΟΥΦΟΥΣ..!!

    Τι να κανουμε δηλαδη κι εμεις οι ΚΟΥΦΟΙ...!!
    Να φτιασουμε μια οργανωση..ΑΝΤΙΚΟΥΦΙΚΗ...Να κυνηγαμε..
    Αυτους που λενε ανεκδοτα με..Κουφους;;;
    Δεν θα χαθει ο σκοπος μας;;
    Ποιος ειναι ο σκοπος των ΚΟΥΦΩΝ;;
    Να μπορουμε να ζησουμε μεσα σε μια κοινωνια ανθρωπων...Που ακουνε...!!
    Να μπορουμε να επικοινωνουμε με κινητα...
    Να βλεπουμε τηλοραση..ΧΩΡΙΣ να ξυπναει η γειτωνια...!!
    [γελασες;;;..Εισαι ΚΟΥΦΟΦΟΒΙΚΟΣ...!!]
    Να βρουμε τροπο..Να.."ακουμε" τα..Κουδουνια Οταν ειναι καποιος στην πορτα...
    Να μπορουμε να ακουσουμε..Μουσικη...
    Να βαλουμε ξυπνητηρι,,Για να παμε στην ωρα μας στη δουλεια μας...!!
    να ειδοποιηθουμε για καποιο κινδυνο..!!
    Ενα αυτοκινητο,που ερχεται ΠΑΝΩ μας,κορναροντας...ΥΠΟΘΕΤΩΝΤΑΣ οτι ακουμε...!!

    Να οδηγησουμε οχημα...ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ..Οτι στην διασταυρωση..Δεν ερχεται ο αλλος, πανω μας...Αφου δεν ακουμε την μηχανη του...!!

    Να παρακολουθησουμε μια διαλεξη..
    Μια ομιλια..Ενα θεατρικο...

    Ακομα και..Τηλεφωνητες να γινουμε...!![παλι γελας..!!]

    Βλεπεις λοιπον φιλε...!!
    Στον ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΑΔΙΚΟ αυτον κοσμο των ΑΚΟΥΟΝΤΩΝ στρειτ,που βλεπουν..Και ειναι αρτιμελεις,ομορφοι και εξυπνοι...

    Εμεις οι κουφοι, Γκαιη,αναπηροι,τυφλοι..Οταν δεν μας κανουν ΣΑΠΟΥΝΙ...!!

    Πρεπει να κανουμε ΕΜΕΙΣ τα βηματα ΟΛΑ...!!
    Για να ενταχθουμε...!!

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να ενταχθεις..ΚΡΑΖΟΝΤΑΣ καθε λιγο αυτους..ΠΟΥ ΔΕΝ ειναι σαν κι εσενα...
    Και δεν σκεφτονται ΚΑΝ..Πως ειναι αυτο...!!

    Αυτο κανει ο Αλμοδοβαρ...

    Αυτο κανεις κι εσυ ο ιδιος..Γραφοντας σ αυτο το ΜΠΛΟΓΚ..!!
    Αυτο σου λεει και ο ΜΑΧΛΕΡ...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά είμαι κατά κάθε είδους διάκρισης, κουφών, ατόμων με ειδικές ανάγκες, γυναικών και ούτο καθεξής.

      Νιώθω αμήχανα όταν γνωρίζω έναν κωφάλαλο, επειδή δεν γνωρίζω τη νοηματική γλώσσα και δεν μπορώ να επικοινωνήσω μαζί του, να του πω μια "Καλημέρα" και η σχολή της νοηματικής, δυστυχώς τα ωράρια λειτουργίας της δεν μου επιτρέπουν να την παρακολουθήσω.

      Σχετικά με το παράδειγμα το οποίο μου αναφέρεις, είναι ότι υπάρχει μια κοινωπολιτειακή, έστω και υποτυπώδης, στήριξη ατόμων με κάποια μορφή αναπηρίας, αν και δεν μου αρέσει αυτή η λέξη.
      Υπάρχουν ειδικά σχολεία, η πρόνοια, ένα νομοθετικό πλαίσιο στήριξης. Στις διασταυρώσεις υπάρχουν τα ειδικά σήματα Κ.Ο.Κ. και οι σηματοδότες, το αν ο Έλληνας οδηγός δεν τα σέβεται θέτοντας εσένα με το πρόβλημα σε κίνδυνο είναι άλλο θέμα. Υπάρχουν θεατρικά έργα για κωφάλαλους όπως και στις διαλέξεις υπάρχει η δυνατότητα της παρουσίας του διερμηνέα στη νοηματική.
      Τα ανέκδοτα στα οποία αναφέρεσαι, βασίζονται στην καφρίλα του εκάστοτε που τα αναπαράγει και τα διαιωνίζει και προσωπικά ποτέ δεν τα θεώρησα καλόγουστα και ευτράπελα. Παράλληλα δεν είδα ποτέ να προβάλλεται στην τηλεόραση, στην διαφήμιση, στα Μ.Μ.Ε. μια "διακωμώδηση" ατόμων με ειδικές ανάγκες κι εαν αυτό παρουσιαζόταν, τότε σύσσωμη η κοινωνία θα διαμαρτύρονταν κι εγώ μαζί κι αυτός είναι ο λόγος που δεν διανοούνται καν οι "χιουμορίστες" διαφημιστές να κάνουν τέτοιο "έξυπνο" χιούμορ. Αντίθετα, υπάρχει και δελτίο ειδήσεων για άτομα με επικοινωνιακές δυσκολίες και παλαιότερα τηλεοπτική εκπομπή που μεριμνούσε για τους κωφάλαλους. (Εκπομπή του Ζουγανέλη)

      Το καλοκαίρι του 1997, ένα κορίτσι κωφάλαλο ανέβηκε στο "βήμα" στη Βουλή των Εφήβων, μιλώντας για τα προβλήματα της καθημερινότητας της και καταχειροκροτήθηκε. Πριν τρεις μήνες μια επιτροπή LGBT απορρίφθηκε απο το Υπουργείο Παιδείας για συνάντηση, κατά την οποία θα εξέθεταν το πρόβλημα του ρατσισμού λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, επειδή μέσα στην ομάδα υπήρχε ένα trans άτομο. Η ένταξη στην οποίαν αναφέρεσαι δεν υφίσταται, απλούστατα γιατί αυτοδικαίως απο τη γέννηση, ενήκουμε στην "κοινωνία". Το αν για οποιονδήποτε λόγο τα δικαιώματα του στερούνται, τότε το Άτομο και Όλοι οι υπόλοιποι οφείλουν να αγωνιστούν για αυτό, προκειμένουν να λέγονται Άνθρωποι.

      Το θέμα του ποστ έχει να κάνει με την προσωπική μου άποψη του πως βλέπω εγώ τη συγκεκριμένη διαφήμιση και το αντίκτυπο της, τα οποία διατυπώνω στο προσωπικό μου μπλογκ. Κάθε διαφωνία είναι δεκτή, αλοίμονο, δεν μπορούν όλοι να συμφωνούν με τους πάντες και εννοείται πως όποιος διατυπώνει τη διαφορά του έχω κάθε δικαίωμα στον αντίλογο, ειδικά για κάτι που πρεσβεύω.
      Όσον αφορά το "κράξιμο" στο οποίο αναφέρεσαι, αν εσύ το εκλαμβάνεις κατά αυτόν τον τρόπο, λυπάμαι αλλά είναι δικό σου θέμα και δικαίωμα φυσικά, αλλά στο ΔΙΚΟ μου μπλογκ, ΔΕΝ θα μου υπαγορεύσεις εσύ κι ο καθένας, την δική μου έκφραση. Εαν το έκανα σε κάποιου ΑΛΛΟΥ το μπογκ ως επισκέπτης, καπιλεύοντας την ελευθερία έκφρασης που μου παρέχεται, υποδεικνύοντας του το πως να σκέπτεται και να εκφράζεται, τότε ίσως να μπορούσες να μιλήσεις για "κράξιμο".
      Επιπλέον εκτιμώ την προσπάθεια σου να μου κάνεις καταννοήσιμη την άποψη του συν-blogger σου, αλλά επέτρεψε το φτωχό μυαλό μου να το εκλάβει με το δικό του τρόπο, όπως σου επιτρέπω κι εγώ να εκλαμβάνεις το "κράξιμο".
      Νταβατζιλίκι λοιπόν μπορείς να κάνεις στο δικό σου.

      Τέλος εαν δεν συμφωνείς με την ύπαρξη του blog αυτού, τη θεματολογία του και τον συντάκτη του, πολύ απλά ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ!
      Η μπλογκόσφαιρα είναι τεράστια κι αχανής και σίγουρα θα βρεις κάποια που να ανταποκρίνονται στην αισθητική, στις πεποιηθήσεις και τα ενδιαφέροντα σου. Προσωπικά πάντως δεν με ενδιαφέρει να είμαι "αρεστός" και να αυξάνω τους "followers" μου με αναίμακτες αναρτήσεις και σχόλια.

      Διαγραφή
    2. Mαχαίρη, σε "ξέρω" καιρό και σε διαβάζω που και που. Απλά, υποκλίνομαι στο κείμενο σου.
      υποταγή, που λενε στα ελληνικά το ρησπέκτ....

      Βen< δεν το είχα δει, το μάζεψαν δεν έχω άποψη.... απλά μπήκα να υποκλιθώ στα λόγια του Μαχαίρη.

      χαιρετισμους σε όλους ανυ γουέη!

      Διαγραφή
  18. Αγόρι μου όμορφο,

    συγχώρεσε με που βγαίνω εκτός θεματολογίας και πετάγομαι σαν στραβωμένη τσουτσού λίγο πριν το one-night stand αλλά πέρασα να σου πω ένα Γειά ! :)

    Eλπίζω να είσαι καλά και να περνάς καλά. Δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να σε χαζεύω αλλά πραγματικά μου έχει λείψει τρελά όλο αυτό ! :)

    Πραγματικά , ελπίζω, από τον βρωμερό πάτο της καρδιάς μου να είσαι καλά , δυνατός και γερός ! Μου έλλειψες !


    Rake.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μικρούλη μου ΧΑΙΡΟΜΑΙ αφάνταστα που πέρασες, απλά γιατί έτσι ξέρω ότι είσαι ΚΑΛΑ! Σου είχα στείλει mail παλιότερα, δεν ξέρω αν το έλαβες, αλλά μου αρκεί το "Γεια".
      Να περνάς όμορφα και να προσέχεις!

      Διαγραφή
  19. Φιλε με παρεξηγησες...
    Την αποψη μου λεω...Κι αν κατι σου φανηκε νταβατζηλικι..Συγγνωμη...!!

    Απλα ηθελα να πω, οτι στην προσπαθεια ενταξης..Πρεπει να ειμαστε ολοι ανεκτικοι στις μαλακειες των αλλων..Που δεν ειναι σανεμας..Και δεν το φανταζονται κι ολα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλίμονο! Μονάχα η ανεκτικότητα είναι αυτή που επιτρέπει τον κάθε έναν να συνεχίζει, όμως και το "παράπονο", είναι δικαίωμα του καθενός απο αυτούς.

      Διαγραφή
  20. Εντάξει! τα καταφέραμε, την άλλαξαν τη διαφήμιση! (κάτι ήξερα... γι' αυτό δε βιάστηκα ν' απαντήσω. ;)
    Φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, η διαφήμιση αποσύρθηκε. Κάποιοι λένε πως έγινε λόγω των φορτηγατζήδων που ξεσηκώθηκαν κτλπ., μόνο η εταιρία το ξέρει αυτό.
      Εγώ επιλέγω πάντως να σκέφτομαι πως, μια συλλογική προσπάθεια, απο τη στιγμή που "εισακούστηκε", ακόμα περισσότεροι μπορούμε να αλλάξουμε κι άλλα, πιο μεγάλα, πιο "σοβαρά", πιο "ουσιώδη", για ΟΛΟΥΣ τους Ανθρώπους.

      Ευχαριστώ ;-)

      Διαγραφή
  21. καλά ,πόσες μέρες θα βλέπουμε διαφημίσεις;;;
    (ελπίζω λόγοι δουλειάς να σε κρατουν ''μακριά''...ή να ελπίζω σε ερωτικούς;)
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ένας μήνας και κάτι! Ελπίζω καλοί λόγοι να σε κρατούν μακριά!
    Αισθητή η έλλειψή σου!
    Εύχομαι ολόψυχα να είσαι καλά!

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φιλαρακι που είσαι, καλά είναι οι διαφημίσεις περιμένω ποστ σου, από αυτά που όπως εσύ ξέρεις και τα λες.
    ελπίζω να είσαι καλά, περιμένω νεα σου..
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

    και στο'λεγα να μην τρως από εκείνα τα χόρτα!

    ελπίζω να είσαι καλά!φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ดีตอนเช้า !
    จูบ !
    การรับประทานอาหาร !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. που είσαι εσύ;να πω μια καλημέρα και δώσε σημάδι ζωής,φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...