Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013

Ευπατρίδες και Μέτοικοι 2013 μ.Χ.


Αφιερωμένο στην Τίτη και στον κάθε Έλληνα που η Χώρα δεν μπόρεσε να κρατήσει.


        Μια φίλη ανάρτησε ένα άρθρο στο φατσοβιβλίο, το οποίο εγώ με τη σειρά μου ανάρτησα στη δική μου σελίδα. Εαν δε βαριέστε μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Μιλάει για ένα παιδί, με καταβολές απο τη Νιγηρία, γεννημένος το ’80 στην Ελλάδα και που «ζει» κι «εργάζεται» στην Αθήνα. Τα δυο ρήματα είναι σε εισαγωγικά, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει τα απαιτούμενα έγγραφα που χρειάζονται για να αφαιρεθούν. Βλέπετε παιδιά που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, απο γονείς ξένων χωρών και κυρίως απο χώρες με πολιτική αστάθεια, το μόνο έγγραφο που έχουν είναι ένα Πιστοποιητικό Γέννησης, απο το νοσοκομείο στο οποίο γεννήθηκαν, άντε και ένα έγγραφο της Εκκλησίας η οποία βεβαίωνει την «εγγραφή» στην Ορθόδοξη Εκκλησία, λόγω ονοματοδοσίας κι εννοείται βάπτισης. Δυστυχώς όμως αυτά τα δυο έγγραφα δεν επαρκούν για να ζήσει κι να εργαστεί κανείς στην Ελλάδα, σε μια χώρα όπου οι Δημόσιοι Φορείς κωλυσιεργούν λόγω ενός «χαρτιού» ή ακόμα και για αυτό. Σε μια χώρα όπου δεν υπάρχει νομοθεσία όσον αφορά το μεταναστευτικό, την ιθαγένεια κι όπου πάντα υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά, ανάλογα που έχεις γνωστό.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσα «χαρτιά» κουβαλάμε που πιστοποιούν το ποιοί είμαστε; Για την όποια διενέργεια με το Κράτος-Δημόσιο, πρέπει να προσκομίζουμε ένα σωρό έγγραφα, για τα οποία απαιτούνται άλλα έγγραφα και απο τη γέννηση μας δεν κάνουμε κάτι άλλο πέρα απο το να συλλέγουμε έγγραφα. Όσον αφορά τους μετανάστες, εκεί μιλάμε πλέον για μαραθώνιο εγγράφων γεννώντας με τη σειρά της μια σωρεία προβλημάτων τόσο στους ίδιους όσο και στους «υπόλοιπους», για τα οποία δεν θα αναφερθώ σε αυτό το ποστ. Η πολιτική δεν ήταν ποτέ το φόρτε μου. Αναφέρω μονάχα πως δίχως τα απαιτούμενα έγγραφα, ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να εργαστεί, να συμμετέχει, να είναι πολίτης και απλά να Ζήσει. Θα σας πω όμως κάποιες ιστορίες, δικές μου και κάποιων άλλων που ζώντας στην Ελλάδα, έχουμε μια γεύση πικραμύγδαλου πάντα στα χείλη και τα αφήνω στην δική σας κρίση, των ευπατρίδων.

Έχω μια φίλη, την Τίτη, βαφτισμένη Κατερίνα. Γνωριστήκαμε πριν χρόνια μέσα στα πλαίσια μια επαγγελματικής σταδιοδρομίας μου, μια απο τις πολλές που έχω στην καμπούρα μου. Εκείνη την εποχή ήμουν κάτι σα Γενικός Διευθυντής μιας εταιρίας που δραστηριοποιόταν στον καλλιτεχνικό χώρο και σε αναζήτηση διδακτικού προσωπικού οι δρόμοι μας διασταυρώθηκαν. Ταλαντούχα και αξιόλογος Άνθρωπος η Τίτη εντάχθηκε μέσα στο Ανθρώπινο Προσωπικό της εταιρίας, αλλά υπήρχε ένα πρόβλημα. Δεν υπήρχε πουθενά. Βλέπετε η Τίτη κατάγεται απο το Καμερούν, γεννήθηκε στην Ελλάδα, αλλά δυστυχώς δεν έχει καμμία ιθαγένεια. Καμία απο τις δυο χώρες δεν την «αναγνώριζε» καθεμία για τους δικούς της λόγους και πολλοί θα σκεφτείτε έλλογα «Και τι μας ενδιαφέρει; Ας λύσει το πρόβλημα της με τη Χώρα της, άκα Καμερούν.». Σωστά;

Η Τίτη μεγάλωσε στην Ελλάδα. Η γλώσσα που πρώτα έμαθε ήταν Ελληνικά κι δεύτερη τα Γαλλικά. Οι φίλοι της όλοι ήταν Έλληνες και στο σχολείο έμαθε τον Εθνικό ύμνο, την Ελληνική ιστορία, έλαβε Εληνική Παιδεία, συμμετείχε στις παρελάσεις και στις 25επτες Μαρτιού την ντύνανε Μπουμπουλίνα! Φαντάζεστε το θέαμα; Μια μαύρη, «Αφρικανή», με ένα τεράστιο, ειλικρινές χαμόγελο με την παραδοσιακή φορεσιά της Ελλάδας. Η ειρωνία είναι, ότι σε αντίθεση με κάτι άλλες κοπελιές γηγενείς, καμάρωνε για αυτή τη στολή. Βλέπετε, παρά το χρώμα της, σε μια απο τις εξομολογήσεις της, μου είπε πως ένιωθε Ελληνίδα. Ακόμα και τώρα που δεν ζει, δίχως εισαγωγικά, σε αυτή τη χώρα, η σκέψη της βρίσκεται εδώ, στην Ψωροκώσταινα. Ευλογημένη η τεχνολογία.

Θυμάμαι επίσης μια ιστορία που μου είπε, εκείνη στο Θησείο, με μια φίλη της Ελληνίδα, να κοιτάζουν τα CD που κουβαλούσαν προκειμένου να αποφασίσουν πιο κομμάτι θα χορογραφούσαν, την πλησίασε ένας αστυνομικός για να την πάει στο τμήμα, καθότι οι Μαύροι, εξ ορισμού πουλάνε CD. Η τραγελαφικότητα που ακολούθησε ήταν το ανέκδοτο για τον επόμενο μήνα. Όπως επίσης και για έναν φίλο της, Αφρικανός κι αυτός που γεννήθηκε στην Κίνα και σε μια επιχείρηση σκούπα της Ελληνικής Αστυνομίας, τους ζήτησαν τα «έγγραφα» τους κι εκείνος τους παρουσίασε Κινέζικο Διαβατήριο, καθότι γεννημένος εκεί, είχε αποκτήσει δικαιωματικά και την ιθαγένεια. Φαντάζεστε σκηνικό στο Τμήμα; Επίσης θυμάμαι έντονα, όταν καθόμασταν σε μια κεντρική καφετέρια στο κέντρο της Αθήνας, ένας Κίτρινος και μια Μαύρη, να συνομιλούμε χειρονομώντας πληθωρικά στην Ελληνική γλώσσα, δίχως accent και συντακτικά λάθη, όχι ατοπήματα, τα έκπληκτα βλέματα των συν καθήμενων. Προφανώς Έλληνας, καθορίζεται απο το χρώμα και τη φυλή.

Βλέπετε, για όσους δεν το γνωρίζουν, ο υποφαινόμενος μπορεί να έχει Ελληνική ιθαγένεια, αλλά για πολλούς δεν είναι Έλληνας. Η φάτσα μου δεν είναι εγχώριας παραγωγής, όμως το ελληνικό μότο «Ό,τι δηλώσεις είσαι», κάνει στην προκειμένου περίπτωση μια εξαίρεση κι ευτυχώς, έχω τα απαιτούμενα έγγραφα να το πιστοποιήσουν.

Κάθε φορά που πρέπει να απευθυνθώ σε μια δημόσια υπηρεσία, το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να έχω εύκαιρη την Αστυνομική Ταυτότητα, πριν καν συναντήσω το αγέλαστο πρόσωπο του υπαλλήλου με το υποτιμιτικό βλέμα που ρίχνει στα «αλλεπουδά», χαριτωμενιά των ευπατρίδων για να χαρακτηρίζουν με ελαφρά την καρδίαν τα αλλοδαπά. Όπως επίσης δεν διαννοούμαι να βγω απο το σπίτι δίχως αυτήν, κυρίως όταν πρέπει να κυκλοφορίσω στο κέντρο της Αθήνας, καθώς ανα πάσα ώρα και στιγμή θα με πλησιάσουν δυο μπάτσοι, σα τους Χιώτες ένα πράμα, για να μου πουν με προφορά «Greek Lover»: Passort and Paper(s) !

Ναι, μετά απο τόσα χρόνια τίποτα δεν έχει αλλάξει. Όπως τότε στο σχολείο που παρά το γεγονός ότι ήμουν αριστούχος μαθητής, δεν μπορούσα να παρελάσω ως παραστάτης, ούτε καν ως διμοιρίτης. Τότε, που παρά την άριστη ανάλυση του “Οιδοίπους Τύρρανος”, δεν μπόρεσα να συμματάσχω στο θεατρικό του σχολείου. Μετά απο τόσα χρόνια ακόμα με κοιτάζουν επικριτικά στο δρόμο και ακούω βρισιές ως "αλλεπουδό" στην Χώρα ή αντιμετωπίζομαι ως γιος δουλικού, καθώς είναι ταυτισμένο στην Ελληνική αντίληψη, πως όποιος έχει σχιστά μάτια, η μάνα του είναι Φιλλιπινέζα εσώκλειστη υπηρέτρια, όπως ο Μαύρος να πουλάει CD, ο Πακιστανός να καθαρίζει τζάμια στα φανάρια. Αν και τα τελευταία χρόνια με την άνοδο της Κινέζικης οικονομίας κι εξάπλωσης τους, πήρα «προαγωγή» σε Κινέζο.

Η ειρωνία είναι ότι κάθε ένας μετανάστης, απο όποια περιοχή την οποίαν αφ ‘υψηλού πάντα κοιτάζουν οι Έλληνες,  θα νοσταλγεί την πατρίδα του. Θα μιλά πάντα με βουρκωμένα μάτια απο τον νόστο, για τα άγρια κι άγονα βουνά του χωριού του, τις απέραντες στέπες και τις άνυδρες ερήμους κι ας ήταν αυτός ο λόγος που ξενιτεύτηκαν. Ένας νόστος που φοβάμαι πως θα σφηνώσει και στην δική μου καρδιά, όπως σφηνώνει στην καρδιά της Τίτης, αναγκασμένος λόγω μιας πολλαπλής πραγματικότητας να μεταναστεύσω ίσως απο μια χώρα, που ποτέ ολότελα δεν με δέχτηκε. Βλέπετε κανείς δεν θέλει να αφήνει τον τόπο του. Ρωτήστε αν θέλετε τους ίδιους τους Έλληνες της διασποράς, πρόσφυγες κι μετανάστες, τι καημό έχουν εκείνοι στην καρδιά τους, με τη διαφορά ότι τα δικά τους παιδιά, απ-ελληνισμένα πια λόγω του ότι γεννήθηκαν σε «άλλη» χώρα, με άλλη παιδεία, έχουν κι άλλη ιθαγένεια για έρχονται που και που διακοπές σα ξένοι, στα “Greek Islands are Fabulous”, ώστε να τους κάνουν τεμενάδες οι ντόπιοι των νησιών  “Καλωσήρθε το Δολλάριο”. Όσον αφορά τα παιδιά που τυγχάνει να  γεννιούνται εδώ, είναι απλά ξένοι, με φίλους Έλληνες.

Ευτυχώς που υπάρχουν και οι Φίλοι. Οι Έλληνες. Έλληνες που βλέπουν εμένα και την κάθε Τίτη ως Άνθρωπους, δίχως το βλέμα τους να σκοντάφτει στο σχήμα των ματιών, του χρώματος του δέρματος ή στην Εθνικότητα των “Paper(s)”. Που ανησυχούν όταν δεν σηκώνω το τηλέφωνο μη κι έπεσα θύμα επίθεσης της Χρυσής Αυγής, φοβούμενοι την αθυροστομία μου. Έλληνες, που στην καρδιά τους υπογράφει ο Ν. Πολίτης αναγράφοντας πως “Έλληνας, είναι όποιος έχει Ελληνική Παιδεία”. Μια Παιδεία που διαπαιδαγωγεί με έννοιες όπως Δημοκρατία, Αλληλεγγύη, Ανθρωπισμός, Σεβασμός και Προσφυγιά. Που διδάσκει τις βλαβερές συνέπειες της διχόνοιας, του πολέμου και  του φασισμού. Που γέννησε την έννοια της Σκέψης και κάθε λέξη της Γλώσσας της, κρύβει μια έννοια, ένα νόημα, μια ιδέα, όπως το “άνω-θρώσκω”.  Παρόλ’ αυτά για πολλούς δεν είμαι Έλληνας, παρά τα “Papper(s)”. Ο κύριος Κατίδης προφανέστατα είναι πιο Έλληνας. Ρωτήστε όμως ένα παιδί, "αλλεπουδό", που πηγαίνει σε ένα Δημοτικό της Κυψέλης για παράδειγμα, τι αισθάνεται: “Έλληνας ή Απο ‘κει που είναι”, εαν έχει υπόσταση μια τέτοια ερώτηση κι αφήστε το να σας εκπλήξει με την απάντηση του.

Πριν κάποιες μέρες άκουσα για την πρόταση της Χρυσής Αυγής για τα ξεχωριστά σχολεία. Ευελπιστώ να περάσει η πρόταση περί ξεχωριστών σχολείων των “καθαρών” και των παιδιών των μεταναστών, αρκεί τα τελευταία να λαμβάνουν Ελληνική Παιδεία, όμοια με εκείνη που είχα την τύχη να λάβω κι εγώ, για να εξακολουθεί η ανθρωπότητα να γνωρίζει τι σημαίνει να είσαι Έλληνας.

44 σχόλια:

  1. Είμαι φανατική αντι-ρατσίστρια από τα μικράτα μου. Γεννήθηκα στην Αμερική από Έλληνες μετανάστες. Αυτόματα πήρα την αμερικανική υπηκοότητα.Στην Αμερική δεν ένιωσα ποτέ παραγκωνισμένη ή διαφορετική. Δεν μπορώ να αντέξω όλες αυτές τις διακρίσεις που κάνει το ελληνικό κράτος απέναντι σε όλους αυτούς που τιμούν την ιστορία της χώρας μας καλύτερα από τα ελληνόπουλα! Δεν μπορώ να αντέξω ούτε λεπτό κάποιον ρατσιστή και είμαι ικανή να κόψω και την καλημέρα.
    Σε ευχαριστώ Ben γιατί χαίρομαι απίστευτα να βλέπω τέτοια κείμενα από Έλληνες. Πραγματικούς Έλληνες που τιμούν τον Ξένιο Δία.

    Καλή συνέχεια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε Ευχαριστώ κι χαίρομαι που είσαι απο τους Έλληνες.

      Διαγραφή
  2. Είναι τραγικό αυτό που ζεις.
    Εβλεπα κάτι σχετικό χθες.
    Παιδιά γεννημένα, μεγαλωμένα στην Αθήνα, που δεν έχουν φύγει ποτέ από την Ελλάδα, φοιτητές, εργαζόμενοι, που έτυχε να μην είναι λευκοί.
    Είναι όμως Ελληνες!
    Και πρέπει να το αποδεικνύουν κάθε φορά που βγαίνουν απ' το σπίτι τους.
    Οι Αρχαίοι Αθηναίοι τιμούσαν τους ξένους!
    Αντίθετα με τους Σπαρτιάτες τιμούσαν τους ξένους.
    Οι ΧΑ που επικαλούνται τους Αρχαίους Ελληνες ίσως θα έπρεπε να διαβάσουν λίγο ιστορία...αν ξέρουν ανάγνωση.
    Ο πατέρας μου πριν κάποια χρόνια γνώρισε 2 φτωχούς Πακιστανούς που δεν είχαν στον ήλιο μοίρα και τους πήρε να μένουν μαζί του στο εξοχικό, στο υπόγειο.
    Εγώ δε γνώριζα τίποτα ήμουν Αθήνα.
    Κάποιος Ελληνας φυσικά τον κάρφωσε, άρχισε να παίρνει τηλέφωνο η αστυνομία να τον ψάχνει!(γιατί έδωσε στέγη σε ξένους πιθανώς παράνομους).
    Ετσι αναγκάστηκε και μου είπε την αλήθεια.
    Οταν τον ρώτησα πως έγινε αυτό, μου απάντησε απλά:εσύ δεν ξέρεις από φτώχεια και δυστυχία. Εγώ την έχω ζήσει και τους καταλαβαίνω.
    Γι αυτό καλέ μου Ben.
    Επειδή δεν είναι όλοι ΧΑ....είμαστε κι εμείς που σ' αγαπάμε!
    Ακόμα και μεγάλοι άνθρωποι σαν τον πατέρα μου, που θα σε μαζέψουν στο σπίτι τους(αχρείαστοι να ναι).

    Σε φιλώ πολύ Ελληνα φίλε μου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτοί οι "μεγάλοι" άνθρωποι, ήταν που δίδαξαν τι σημαίνει να είσαι Έλληνες. Είναι στο χέρι του καθενός, να μην ξεχάσει τις διδαχές τους.

      Διαγραφή
  3. Ena athro pou pisteuw, pws prepei na diavastei apo olous kai na katalavoun tin niwthoume emeis oi Ellhnes apo allodapous goneis giati eimaste opos eipes anthropoi k oxi upokeimena h' tpt mikrovia, s'euxaristo polu gia to omorfo athro sou agaphte mou Ben..
    Emena mou exoune mathei pws oi pragmatikoi Ellhnes agapane tous anthropous etsi opos einai tous dexode etsi opos eina, einai periergh na mathoun tis nees koultoures den einai ratsistes kai dexodai tous anthropous pou agapane tin Ellada sto idio vathmo me autous auto mou exoun mathei.

    Na eisai pada eutixismenos Ben
    Me agaph
    Titi ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σαι πάντα καλά εκεί που είσαι και πάντα Ελληνίδα.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ Βεν για το κείμενο, για άλλη μια φορά έδωσες ρέστα,εχω αδελφό που παντρεύτηκε Αγγλίδα, έχει δυο παιδιά αγόρι κοριτσι,όπως εχω και αδελφή που παντρεύτηκε Αυστριακό έχει δίδυμα και τώρα είναι χήρα,μένουν εδώ,τώρα τι σου λέω....
    Τα ανίψια μου είναι "Ευρωπαίοι"και τυγχάνουν καλής αντιμετώπισης,δεν είναι ασιατες και Αφρικανοί που πιστεύω θα είχαν πολλά προβλήματα σας αυτά που αναφέρεις....
    Κάθε φορά που σε διαβάζω θεωρώ τιμή μου που σε γνώρισα μέσα απο εδώ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τους χαίρεσαι Φούλη μου και είμαι σίγουρος πως με σένα θεία, ακόμα κι αν ήταν απο άλλη χώρα, δεν θα τολμούσαν να τα πειράξουν.
      Τα Σέβη μου ;-)

      Διαγραφή
  5. Με συγκλόνισες για άλλη μια φορά..!
    Η χα μπορεί να οραματίζεται και στρατόπεδα συγκέντρωσης...δεν πάει να πνιγεί!!
    Η κόρη μου μου έλεγε τις προάλλες κάτι που διάβασε στο νετ..ρωτούσαν ένα κοριτσάκι αν στο σχολείο του υπάρχουν Αλβανοί, Πακιστανοί κ.λ.π. και το κοριτσάκι απάντησε..όχι, μόνο παιδάκια έχει...
    Όταν φτάσει ο κόσμος να δίνει τέτοιες απαντήσεις, αν βλέπει γύρω του μόνο ανθρώπους, τότε θα έχει γίνει καλύτερος...
    Είμαι ρατσίστρια αν δηλώσω πως οι μόνοι που απεχθάνομαι και που θεωρώ κατώτερους από όλους είναι οι ρατσιστές?...αναρωτιέμαι!!..να με συγχωρείτε, αλλά δεν μπορώ να αντιμετωπίσω σοβαρά τους μπαμπουίνους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ προσπαθώ, ειλικρινά, να τους δικαιολογήσω, όμως το φτωχό μου μυαλό σκοντάφτει, στο πως ένας λαός, δίχως προϊστορία στο ρατσισμό, όπως π.χ. οι ΗΠΑ λόγω των σκλάβων, αντιθέτως υπήρξε θύμα της δουλείας και της προσφυγιάς, έφτασε να γίνει Δυνάστης.
      Όμως άνθρωποι όπως εσύ και παιδιά όπως η κόρη σου, με κάνουν να χαμογελώ σαρδόνια κάθε φορά που ακούω κάποια ενέργεια των μελών της Χρυσής Αυγής.

      Διαγραφή
  6. χαιρομαι που θιγεις αυτο το θεμα
    εχω υπαρξει ακι εγω για λιγο μεταναστης αλλα εχω πολλους φιλους που εφυγαν
    αλλος για αγγλια αλλος για νορβηγια για γαλλια
    δυστυχως τα τελευταια χροναι οι ελληνες γιναμε ρατσιστες και πιστευω φταινε πολλα, και λκεω γιναμε γιατι και εγω κανα 3 χρονια πριν τα ειχα βαλει με την βρωμια των πακιστανω στην γειτονια αρα ημουν ρατσιστης
    φυσικα εχω αλλαξει και μετανιωνω που ενιωσα ετσι
    Η χρυση ανεβηκε γιατι δεν υπαρχει ενημερωση και γιατι πιστευω οτι ολα τα κοματα μηδενος εξαιρουμενο χαιρονται κατα βαθος που εγινε αυτο
    ασε τι λενε
    εξυπηρετει πολλα αυτη η ανοδος της ΧΑ
    σευχαριστω για αυτην την αναρτηση
    και δηλωνω για αλλη μια φορα θαυμαστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποτε ζούσα σε μια γραφική γειτονιά του Βοτανικού, υποβαθμισμένη, όπως χαρακτηρίζεται, αλλά για μένα φάνταζε η Παλιά Αθήνα. Στη γειτονιά ζούσαν δέκα Πακιστανοί σε μια παλιά μονοκατοικία κι όλοι οι γείτονες έκαναν παράπονα για τη βρώμα τους.
      Σε αντίθεση με το Χριστιανισμό, το Κοράνι υπαγορεύει την καθαριότητα του σώματος και πως πρέπει να πριν την προσευχή να είναι το σώμα καθαρό, όπως και το πνεύμα. Όταν όμως κάποιος υπολογίζει και την κάθε δεκάρα, προκειμένου να στείλει πίσω στην οικογένεια του ή για να φάει ένα κομμάτι, στην κυριολεξία ψωμί, δεν δαπανά για καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής.
      Μια μέρα τους πήγα κάτι χρώματα που μου περίσσεψαν απο το βάψιμο στο σπίτι και μια κούτα καθαριστικά. Σε μια εβδομάδα το σπίτι τους ήταν αγνώριστο. Όταν δε μετακόμισα και τους έδωσα όλα τα υπάρχοντα του σπιτιού μου, μαζί με τις γλάστρες, θέλησαν να μου φιλήσουν το χέρι.

      Περνάω καμιά φορά όταν είναι ο δρόμος μου απο κει και το σπίτι παραμένει προσεγμένο με τις γλάστρες φροντισμένες.
      Συχνά η "βρώμα" των άλλων, οφείλεται στο ότι δεν τους δίνουμε την ευκαιρία να καθαρίσουν.

      Όσον αφορά τα κόμματα...ξεχνάμε πως η εξουσία των λίγων, παραχωρείται απλά από τους πολλούς.

      Διαγραφή
    2. Α ρε Ben τι μου θύμισες! Όταν τελείωσα τη φοιτητική μου ζωή έδωσα κάποια πράγματά μου ( ηλεκτρική κουζίνα και ψυγείο, κάτι τραπέζια και καρέκλες ) που και εμένα μου τα είχαν δώσει, μη νομίζεις, σε κάτι Φιλιππινέζους -είχα γνωρίσει μια Φιλιππινέζα όταν έκανα μπέιμπι σίτινγκ σε ένα πλουσιόσπιτο.... Βρε συ τεμενάδες μου έκαναν!
      Τέτοια ευγνωμοσύνη δεν είχα ξανανιώσει στη ζωή μου!
      ΥΓ: Κι η μάνα μου μετά με κυνηγούσε για μήνες! Λες και δεν υπήρξε κι αυτή μετανάστρια φτωχοκόριτσο στη ξενιτιά! Αν δεν ήταν μάνα μου θα της έλεγα!
      :))))

      Διαγραφή
    3. Χαχαχα! Τα φιλιά μου στη μανούλα, που έβγαλε τέτοια Κοράκλα!

      Διαγραφή
  7. Με συγκίνησες για μια ακόμη φορά. Θεωρώ άδικο το σύστημα που αντιμετωπίζει έτσι τα παιδιά του. Από φιλική υπόθεση έχω σιχαθεί το σύστημα αυτό, τις διαδικασίες και όλα αυτά που βάζουν έναν άνθρωπο να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας. Ένα σύστημα που χρειάζεται χρόνια για να δώσει μια κάρτα, μια απάντηση, να βγάλει μια απόφαση.. τι να πω, λυπάμαι..
    Όσο για την ΧΑ, σιχτιρίζω την ώρα που εμφανίστηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το όποιο Σύστημα, είμαστε εμείς. Όταν πάψουμε να κοιτάζουμε τη δική μας βόλεψη, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για ένα Ανθρώπινο Σύστημα.

      Διαγραφή
  8. Πολύ συγκινητικός και ανθρώπινος όπως πάντα. Θα απαντήσω με ανάρτηση, όταν βρω χρόνο. Και θα είναι για σένα.

    Σε φιλώ.

    υγ. Στην προηγούμενη ανάρτησή σου το σχόλιό μου δεν εμφανίστηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε Ευχαριστώ Μαρία.
      Το σχόλιο σου το διάβασα στο e-mail και σε ευχαριστώ για αυτό, δεν ξέρω όμως γιατί δεν εμφανίστηκε.

      Διαγραφή
  9. και εδω κυριότερη αιτία του ρατσισμού ,δυστυχώς είναι η έλλειψη ανθρωπιστικής παιδείας και η πνευματική ένδεια!
    Συν του ότι δεν ξέρουμε πόσο κοστίζει να είναι κανείς οπαδός των φυλετικών διακρίσεων.Γιατί αν ο ρατσιστής ήξερε πόσο βλαβερή είναι η στάση του για τον ίδιο τον εαυτό του ,θα μετρίαζε ίσως πιο εύκολα αυτήν την αδικαιολόγητη διάκριση που κάνει στους ανθρώπους.
    Κινεζούλη μου σε φιλώ και σε καληνυχτίζω!
    (να ξέρεις πως κρατήθηκα πολύ να μη σε πειράξω και με αυτήν την ανάρτηση χαχαχαχαχα γράφω και σβήνω μια ωρα τωρα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραίο κείμενο. Ειλικρινά απορώ πως έχουν αλλάξει έτσι οι Έλληνες,ένας λαός και φιλόξενος αλλά και που ξέρει τι σημαίνει προσφυγιά. Το πιο ανησυχητικό και τρομακτικό όμως είναι ότι αυτές οι ρατσιστικές και αναχρονιστικές ιδέες περνάνε και στο νέους! Πρόσφατα άκουσα συμμαθητές μου να λένε "Έλληνας είναι μόνο όποιος γεννήθηκε εδώ και έχει το αίμα των Αρχαίων Ελλήνων. Όλοι οι άλλοι είναι βρομιάρηδες και κλέφτες". Απορώ πως φτάσανε κάποιο να κοιτάνε το χρώμα μιας σημαίας και να μην ενδιαφέρονται για το άτομο!Υ.Σ Διάβασα όλες τις αναρτήσεις του blog και τις λάτρεψα όλες :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε Ευχαριστώ ΑlexanderG και χαρά στο κουράγιο σου.

      Όσον αφορά το σχολείο... είναι μια μικρογραφία της σύγχρονης κοινωνίας. Η στάση σου μέσα σε αυτήν, θα καθορίσει και την μετέπειτα στάση σου στην "Κοινωνία των Ενηλίκων". Σου εύχομαι απλά τα Καλύτερα.

      Διαγραφή
  11. Θίγεις ένα τεράστιο θέμα, που δυστυχώς οι περισσότεροι από εμάς δεν μπορούμε να δούμε στο σύνολό του. Διαβάζω ότι οι Έλληνες δεν ήμασταν ρατσιστες, αλλά γίναμε τα τελευταία χρόνια. Δεν θα συμφωνήσω. Ανέκαθεν ήμασταν ρατσιστες, ακόμη και με ανθρώπους που δεν διέφεραν εξωτερικά από εμάς. Απλά δεν γινόταν γνωστό γιατί δεν υπήρχε η ενημέρωση που έχουμε σήμερα. Αν τωτήσεις κάποιον μεγαλύτερο, θα έχει σίγουρα να σου πει μια ιστορία ρατσισμού. Ας αναλογιστούμε μόνο πώς φέρθηκαν οι ντόπιοι στους πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία (τους αποκαλούσαν Τουρκόσπορους) και πόσο δύσκολα του ενέταξαν στις κοινωνίες τους.
    Εννοείται πώς για όλα αυτά φταίει η παιδεία, όχι μόνο αυτή του ελληνικού σχολείου, αλλά και όσα μας μεταφέρει η οικογένεια, οι θεσμοί, η τηλεόραση κ.ο.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η διαφορά με τους τότε πρόσφυγες είναι ότι τότε υπήρχε ένα νομοθετικό πλαίσιο στήριξης, όσο υποτυπώδες κι αν ήταν, ενώ τώρα δημιουργείται ένα "πρόβλημα" δίχως να ασχολείται κανείς με μια "λύση", παρά μόνο με τη βια και το φανατισμό.
      Και ναι, η παιδεία δεν έχει στεγανά και τέλος, όμως ξεκινά απο το σπίτι. Παιδιά σα εκείνα που ανεφέρει πιο πάνω ο ΑlexanderG, πως διαμόρφωσαν μια τέτοια άποψη;

      Διαγραφή
  12. Ανίκανο και αδιάφορο κράτος και ελλειπής παιδεία, σε μια χώρα που θα μπορούσε να έχει όλα τα φόντα να είναι η καλύτερη, με ανθρώπους που θα μπορούσαν να είναι υπέροχοι, αλλά από το θα μπορούσε μέχρι το τι γίνεται υπάρχει τεράστια διαφορά. Τεράστια.

    Καλή σου μέρα αγαπημένε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι όντως. Μπορούμε όμως να διαμορφώνουμε το μικρόκοσμό μας, μη μένοντας βουβοί κι στην απραξία. Η αποστασιωποίηση μας κάνει το ίδιο συνένοχους με τους "ειθύνοντες".

      Καλημέρα

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα, καλέ μου Ben!

    Ετοιμαζόμουν να γράψω... ώσπου, διαβάζοντας τα σχόλια, βλέπω το σχόλιο του/της turigr!
    Έχω καταγωγή... "τουρκόσπορου", βλέπεις... Κι αυτοί οι δικοί μου άνθρωποι (που πλέον δεν βρίσκονται στη ζωή) βίωσαν τον ρατσισμό από την ίδια τους τη ράτσα!...

    Πιστεύω κι εγώ, λοιπόν, ότι ανέκαθεν οι Έλληνες ήταν ρατσιστές. Φυλετικές και κοινωνικές διακρίσεις υπήρχαν πάντα...
    Ακόμη χειρότερο που -πολλοί- υπήρξαν οι ίδιοι μετανάστες ή είχαν τουλάχιστον έναν μετανάστη στην οικογένεια.
    Το τραβάω λίγο περισσότερο (συγγνώμη για την κατάχρηση του χώρου...)

    Στις 30 Μαρτίου 1960, υπογράφεται η διμερής "Σύμβαση Περί Επιλογής και Τοποθετήσεως Ελλήνων εργατών εις γερμανικάς επιχειρήσεις", ενώ η Γερμανία βιώνει το μεταπολεμικό "Οικονομικό Θαύμα" της (Wirtschaftswunder) και οι Έλληνες -που ακόμα μετράνε τις πληγές τους από το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εμφύλιο- αναζητούν το νέο, το καλύτερο, το αναγκαίο.

    Οι περισσότεροι που κάνουν τα χαρτιά τους, δεν ξέρουν τι ακριβώς υπογράφουν... Δεν ξέρουν ότι οι οι αλλοδαποί εργάτες (Έλληνες, Τούρκοι, Ισπανοί κά) "καλούνταν" για εργασίες που θεωρούνταν επικίνδυνες και ακατάλληλες για τους Γερμανούς εργάτες, στα ανθρακωρυχεία και τη βαριά βιομηχανία. Πολύ δε, περισσότερο, δεν γνώριζαν ότι η ανάγκη για εργατικά χέρια δεν αναφερόταν σε ανθρώπους, αλλά σε... τεμάχια!
    Εάν δε, "το 'φερνε η κατάρα" να σε στείλουν στη Βαυαρία, εκεί -ως Έλλην!- αποκτούσες άλλο "τίτλο": Katzelmacher!... Πρόκειται για ιδιαίτερα προσβλητικό ιδιωματισμό και χρησιμοποιόταν αποκλειστικά για τους Έλληνες μετανάστες -ίσως ήδη "γνωρίζετε" τον Γιώργο, τον Έλληνα Γείτονα της ταινίας του Φασμπίντερ).

    Στην πρώτη μεταπολεμική -μικρή- οικονομική κρίση στη Γερμανία, το 1967, οι μετανάστες γίνονται στόχος καθώς, τους θεωρούν υπεύθυνους τόσο για την ανεργία, όσο και για την αύξηση της εγκληματικότητας.

    Tα παραπάνω, είναι στοιχεία πραγματικά. Δεν έχω ακούσει όμως να γίνεται λόγος γι' αυτό από τους ΧΑίτες και τους οπαδούς τους... (Και σιγά μην γινόταν, δηλαδή...)

    Θυμάμαι με πολλή αγάπη την Άμπι... Ένα κοριτσάκι από την Αιθιοπία που δούλευε και έμενε στο σπίτι της γιαγιάς μου. Στις αρχές, η συνεννόηση ήταν υποτυπώδης. Η Άμπι γνώριζε μόλις ελάχιστες λέξεις στα ελληνικά... Η γιαγιά της μιλούσε, η Άμπι χαμογελούσε. Η γιαγιά της μιλούσε και της έδειχνε αντικείμενα, λουλούδια, πολλές φορές υπήρχε... σόου παντομίμας, ώσπου έφτασαν να συνεννοούνται μια χαρά. Πώς; Μόνον εκείνες ήξεραν -όταν είσαι πρόσφυγας ή μετανάστης, πρώτα μιλάς με την καρδιά...

    Τελικά, δεν ξέρω αν έχει σημασία να είναι κανείς Έλληνας, αν δεν είναι πάνω απ' όλα Άνθρωπος...

    Φιλιά πολλά, καλέ μου φίλε! ❀~✿


    ΥΓ. Ακούω συχνά ότι "ο κόσμος ασφυκτιά από την 'ξένη' παρουσία" καθώς και ότι "η φιλοξενία και η ανοχή, έχουν ένα όριο!" (!!!)

    Για ποια "φιλοξενία" μιλάμε;! "Φιλοξενώ", θα πει βάζω κάποιον στο σπίτι μου, τον καλοταΐζω, τον κοιμίζω, τον σουλατσάρω στ' αξιοθέατα "this is Greece, my friend!", τον πάω καμιά 2ήμερη (το λιγότερο, αν δε βαστάει παραπάνω η τσέπη μου) και στο τέλος του κουνάω το μαντήλι, "have a nice trip and see you soon!"
    Όταν βάζω κάποιον στο σπίτι μου να μου το ξεμπιχλιάσει, στο μαγαζί μου να ξεροσταλιάσει ανεβοκατεβάζοντας κουτιά και τόπια, ή, πάνω από έναν κουβά και μια σφουγγαρίστρα να τρέμει από τις ατέλειωτες ώρες ορθοστασίας, όταν τον έχω να μου αδειάζει τις πάπιες στα νοσοκομεία, να δουλεύει στις φάμπρικες και στις βιοτεχνίες και να μην είναι δηλωμένος από τον εργοδότη..., όταν μού δουλεύει και "αμοίβεται" συνήθως ελάχιστα -ή, ουκ ολίγες φορές, καθόλου- ε, τότε δεν τον φιλοξενώ, τον εκμεταλλεύομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι ευτυχώς δεν είναι όλοι έτσι.
      Η γλώσσα της καρδιάς, είναι οικουμενική. Σου επιτρέπει να καταλάβεις και να εκφραστείς, αρκεί πάνω απο όλα να έχεις καρδιά.
      Ευχαριστώ πολύ για τον εκτενή σχολιασμό, με κάνει να πιστεύω πως δεν γράφω στον "βρόντο".

      Καλημέρα

      Διαγραφή
  14. Γροθιά στο στομάχι η ανάρτηση σου, αλλά ποιος από αυτούς τους ανάλγητους ρατσιστές να την νιώσει.Είμαι περήφανη, να ξέρεις, που σε γνώρισα και που άνθρωποι σαν εσένα, πήραν Ελληνική Παιδεία, γιατί έχουν το υλικό να την τιμούν.Μια ανάρτηση στο προσεχές μέλλον για σένα και κάθε άνθρωπο σαν εσένα, που τιμά την Πατρίδα μας(υπόσχομαι)...και κάτι να ελαφρώσει η ατμόσφαιρα...αν ρωτήσεις κάποιους από αυτούς, τους ρατσιστές, τους Χ.Α/τες και άλλους ομοίους τους, για τον Οιδίποδα Τύραννο, αν τον έχουν ακουστά..θα νιώσουν και υπερηφάνεια για το ότι είναι τύραννοι( με την σημερινή έννοια της λέξης)..και να φανταστεί κανείς, δεν ανήκουμε καν στην Άρεια Φυλή.....Θεώρησε την εκτίμηση μου δεδομένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε Ευχαριστώ Αρμονία αν και το σχόλιο σου με κάνει να νιώθω αμήχανος.
      Να σαι καλά!

      Διαγραφή
  15. Διάβασα το μισό ποστ σου. Κατάλαβα τι θέλεις να πεις, γιατί έβλεπα ενα ρεπορτάζ στην τηλεόραση να μιλούν τα ίδια τα παιδιά.
    Εγώ χρησιμοποιώ την λέξη αλλεπουδά, διότι ειναι κάτι που δεν καταλαβαίνει ο αλλοδαπός. Οποιας ιθαγένειας, φυλής και δεν ξέρω τι άλλο. Οταν εχουμε εδώ συγγενείς απο το εξωτερικό ειναι ενα παιγνίδι μεταξύ μας για να μην καταλαβαίνουν.
    Οπως χρησιμοποιώ πολλές λέξεις ακόμη που πολλοι παρεξηγουν. Δεν θα απολογηθώ...

    Γεννήθηκα σε μια πόλη χωρίς ξένους. Γενικώς χωρίς ξένους και τώρα ειμαι αναγκασμένη να ζω στην ίδια πολυκατοικία με διαφορους αλλοδαπούς περαστικούς ή μόνιμους ή παράνομους.
    Πρώτα η πολυκατοικία είχε, προς πληροφορησή σου, τα θυρωράκια, τα οποία κάναμε παρέα, ομοίως στο σχολείο τα χωριατάκια, που δεν είχαν καμμια κοινωνική σχέση μαζί μας. (βαράτε τώρα) Είμαστε φίλοι με όλους και ποτέ 52 χρόνια που γνωριζόμαστε, δεν ξεχωρισαμε κανεναν και κανενας δεν μας ξεχώρισε. εχουμε γερούς δεσμούς.

    Εσύ εχεις το πρόβλημα και πως αισθάνεσαι? εγω συμβιώνω. Κι εμενα με σταματάνε οι μπάτσοι (γουρούνια δολοφόνοι, άλλο λογοπαίγνιο) σε μπλόκα στο Γαλάτσι, όχι απόμερα και στην Κυψέλη και στου Γκύζη και στην πλ. Αμερικής, με το παλιο αυτοκίνητο γιατι ειμαι ξανθιά και κάτι βράδυα πρέπει να αποδειξω πως δεν είμαι ρουσίδα προαγωγός.
    Με ρώτησες ποτε αν τρομάζω και πως πρέπει να αποφύγω το όπλο του κάθε ηλίθιου στην μύτη μου, που δεν μπορεί να με ξεχωρίσει. ελληνίδα με ρίζες απο το 17κάτι είμαι. ....και μάλιστα Αθηναία.

    Ναι εγραψα πως πια στην πλατεία Βικτωρίας, που γεννήθηκα και πήγα σχολείο στο σχολείο δεν υπάρχουν ελληνάκια. Θα με φάνε, γιατί το έγραψα? η αλήθεια είναι.

    Μα θα παρεξηγηθώ γιατι δεν συγκατοικούσα ποτέ με ξένους? Δεν έκανα παρέες και δεν πήγα σχολέιο μαζί?
    γιατί η ελληνίδα σήκωσε την μύτη και δεν εργάζεται σαν οικιακή βοηθός, λεγε με δούλα, άλλο παιγνίδι γλώσσας και αναγκάζομαι να παίρνω αλλοδαπή?
    Ετσι ζούνε και στο Τορόντο, που το είδα. Και η Βιέννη πιά, δεν έχει γηγενείς.
    Ε, αφήστε με να είμαι ρομαντική μιας άλλης εποχής.

    και πριν βάλλει εναντίον μου ο καθένας, ας ξαναδιαβάσιε να καταλάβει τι γράφω. διότι συνήθως άλλο καταλαβαίνουν !!!

    Δενξέρω τι λες και γράφεςι για την χρυσή αυγή, κάτω απο την πλατεία αμερικής που συνέβησαν φοβερά πράγματα και είχα τους ηλικιωμένους να τρέμουν κάθε μέρα..... καλά ίσως έκαναν...δεν ήταν και τίποτα οικογενιάρχες οι αλλοδαποί εκει... κατι... εμποροι και κάτι πρεζόνια. οι εκδιδόμενες ειναι Λευκωσίας 2.... ακόμη, ποιός νοιάζεται?
    Οι πλούσιοι μαύροι εφυγαν και οι άλλοι τριγυρνάνε και πουλανε ηρωίνη και δεν ξέρω τι άλλο. Τα βλέπω κάθε σάββατο βράδυ που πηγαίνω να τους δω. Τους θειους. Τίποτα δεν καθάρισε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, επίσης εχουμε εναν ΑρχιΧαστούκη, σπίτι μας. Της Διεθνούς Αστυνομίας, που ψήφισε είπε χρυσή αυγή. τι να κάνω? να μην του ξαναμιλήσω?

      Λογοπαίγνιο με τον πατέρα, που ταξίδευε ολα του τα χρόνια με αλλοδαπούς στα καράβια και ειναι λογαχός της διεθνούς αστυνομίας, εξ ου και το αρχιχαστούκης και ξαφνικά ειπε.... συμβιώνω.

      Διαγραφή
    2. Ζουζούνα δεν καταλαβαίνω τον λόγο που εξάπτεσαι παρόλ'αυτά επέτρεψε μου να απαντήσω στο σχόλιο σου.

      Τη λέξη "αλλεπουδά" την χρησιμοποιούν αρκετοί, αν τώρα την καθιέρωσες εσύ trademark, λυπάμαι αλλά δεν το γνώριζα. Πάντως το "αλλοδαπός", όσοι τουλάχιστον έχουν συναναστραφεί ξένους που λες ξέρουμε πως την γνωρίζουν μια χαρά, καθώς το Αλλοδαπών, είναι που τους κάνει το πρώτο καλωσόρισμα. Δυσκολεύονται βέβαια να την προφέρουν, είναι και δύσκολη η Ελληνική γλώσσα, αλλά σε ακούσουν να τους φωνάζεις μια χαρά καταλαβαίνουν τι εννοείς μαζί με τη λέξη "μαλάκας", άλλη μια λέξη που αναγνωρίζουν οι ξένοι. Θαρρώ και οι συγγενείς σου απο το εξωτερικό θα την ξέρουν, για το "αλλοδαπό" πάντως δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά, καθότι δε νομίζω πως είναι απο χώρες που τους προσάπτουν κάτι τέτοιο.

      Για τα θυρωράκια και τα χωριατάκια πάντως που γέμισε την Αθήνα των πληβείων, ευχαριστώ για την πληροφόρηση πάντως, αλλά το ήξερα ότι υπήρχαν στις πολυκατοικίες, ειδικότερα απο τη δεκαετία το '60 και μετά, χάλασε το Κολωνάκι απο τότε και πραγματικά χαίρομαι για τους δεσμούς που έχετε μεταξύ σας 52 ολόκληρα χρόνια. Δύσκολο πράγμα οι ανθρώπινες σχέσεις και για να αντέξουν τόσο θέλει πολύ δουλειά. Οι συναναστροφές με ξένους σίγουρα δεν θα βοηθούσαν σε αυτό.

      Χαίρομαι όμως ιδιαίτερα που είσαι απο τους ανθρώπους που δίνουν την ευκαιρία στις ξένες να γίνουν δουλικά, να κάνουν μια τίμια δουλειά και να μην προστεθούν με τις 2 εκ Λευκωσίας (;) ιερόδουλες στην Πλατεία Αμερικής. Δεν ξέρω πως τα καταφέρνεις όμως αλλά γνωρίζω πολλές Εληνίδες που κάνουν αυτή την δουλειά, όμως ο καθανείς με το ράγκο του. Αυτό που μου λένε πάντως ότι πολλές δεν κάνουν αυτή τη δουλειά κι ας έχουν ανάγκη, δεν είναι ότι σηκώσανε οι ίδιες ψηλά τη μύτη, αλλά γιατί θα τις αποκλείσουν κοινωνικά οι διάφοροι, βλέπεις η κοινωνική τάξη, είναι αυτή που μας καθορίζει. Σοφά το 'λεγε πάντως η δική μου Γιαγιά, κυρά Μάρω, προσφυγοπούλα απο τη Σμύρνη πως: "Απέκτησε η μύγα κώλο κι έχιεσε τον κόσμο όλο"

      Και ναι είναι γεγονός ότι τα ελληνάκια έχουν εξαφανιστεί απο τα σχολεία, όπως κι οι πεταλούδες απο την Αθήνα άλλωστε. Αν όμως φυτεύαμε περισσότερα λουλούδια και δέντρα ίσως να βλέπαμε και περισσότερα.

      Γεγονός βέβαια είναι και ότι "Εσύ έχεις το πρόβλημα πως αισθάνεσαι?" Γιατί εμένα σταματούν λόγω φάτσας να ζητούν εξακρίβωση στοιχείων, όπως εσένα με το πιστόλι στη μούρη και δικαίως εξανίστασαι με τους ξένους και την κατάσταση στην Βικτωρίας. Όπως δικό μου πρόβλημα είναι το γεγονός ότι ως ομοφυλόφιλος αντιμετωπίζω την όποια διάκριση, όμως σκέφτομαι εαν θα πρέπει κι εγώ απο τη μεριά μου να μισώ τον κάθε έναν ετεροφυλόφιλο και ομοφοβικό, κάνοντας τους πέρα. Μπα, δε νομίζω, γιατί πιστεύω πως όσο εποφθαλμούμε στα "δικά" μας μόνο άμεσα προβλήματα, δίχως να εξετάζουμε το ευρύτερο σύνολο και την αντίπερα όχθη, καμιά ουσιαστική διαφορά δεν πρόκειται να επέλθει στην κοινωνία. Καταλαβαίνω όμως και την άποψη του κάθε ομοφοβικού ετεροφυλόφιλου και τη φοβία του και συμβιώνω κι εγώ μαζί τους όπως κι εσύ με τα αλλοδαπά της πολυκατοικίας σου. Κι αλίμονο γιατί να απολογείσαι για τον ΑρχιΧαστούκη στο σπίτι σας, δόξα το Θεό, Δημοκρατία έχουμε, ακόμα τουλάχιστον κι καθένας είναι ελεύθερος να ψηφίζει ότι θέλει.

      Πάντως κι εμένα με έχουν σταματήσει με το αυτοκίνητο στα διάφορα μπλόκα που στήνει η τροχαία, όπως και πολλούς Έλληνες οδηγούς, αλλά να σε περνάνε για πατρόνα βρε θηρίο, δε σου το'χα για βέρα Αθηναία.

      Υ.Γ. 1 Προς πληροφόρηση σου, με το ανθρώπινο σώμα συμβιώνουν πολλά εκατομμύρια μικρόβια και μικρο-οργανισμοί, δεν έχω δει πάντως άνθρωπο να πατάει τα σκατά στο δρόμο πάντως.

      Υ.Γ. 2 Σε παρεξηγούν βρε στα post σου, γιατί μάλλον κι αυτοί διαβάζουν το μισό. Εγώ πάντως τα διαβάζω ολόκληρα! Αλήθεια σε λέω!

      Διαγραφή
  16. Δεν εξάπτομαι. Γράφω γρήγορα απλα και βιάζομαι να τα πω όλα. ισως ετσι φαίνεται πως εξάπτομαι.

    Στην οδό Λευκωσίας στην Πλατεία Αμερικής.
    Τι ειναι το ράγκο?
    και αν υπάρχει κάποια ελληνίδα κοπέλα νέα εως 40 να ψάχνει δουλειά, ναι χρειάζομαι κάποια να με βοηθάει. πληροφορίες στο μέηλ μου. μερσί.

    Δεν διαβάζω ή γιατί δεν συγκεντρώνομαι γενικώς ή γιατί ειμαι στο γραφείο, ή γιατί δεν προλαβαίνω. δεν το κάνω επίτηδες, το ξέρει όλος ο κόσμος (σχετικό ειναι αυτό). Ολα αυτά τα κάνω το πρωί. σπανίως, καλή ώρα το κάνω το τέτοια ώρα.

    Δεν παιρνω και μπρός εύκολα, το πρώτο υστερόγραφο, δεν τόπιασα... δεν ειναι και η ώρα μου.

    Επίσης οι σεξουαλικές προτιμήσεις του καθενός, δεν με απασχόλησαν ποτέ και δεν ξέρω γιατί το τοποθετουμε στο ρατσισμο. Εχω φίλους απο τα νεανικά χρόνια. δεν με ενόχλησε κανείς και δεν ενόχλησα κανέναν.

    σε φιλώ, καλό ξημέρωμα, η τροφαντή Ζουζούνα (να γιατί με σταματάνε, ξανθιά και τροφαντή... και νύχτα στην οδό Αθηνάς... που πας κυρά μου!!!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα, λεω στον καθένα. Ποιόν κάνω παρέα, διαλέγω, (για τις κοπέλες που εργάζονται λέω). Ομοίως δεν θα διάβασες τι εγραψα για το πως ήταν η κοπέλα που δεν θα ξανάρθει. και πως της φερόμουν. πέρα απο την λέξη δούλα που ειναι ενα αστείο δικό μας. θα μου πεις... γιατί το λέω.. μα με διαβάζουν και φίλοι .τέλος χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ένα ευχαριστώ από καρδιάς για το ποίημα που μου άφησες σήμερα και με άφησες άναυδη!
    Τα φιλιά μου ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για σου Ben. Είδα την ανάρτηση σου και άρχισαν να σκέφτομαι ολα όσα Έγραψες και με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο. Είσαι ένα αρκετά αξιόλογο άτομο με πολύ σωστές σκέψεις. Και είσαι ένας ανθρώπος που χαίρομαι πραγματικά που γνώρισα εστω και διαδικτυακά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ να είσαι καλά Ben και να μας κάνεις να μαθαίνουμε ( εμένα τουλάχιστον) μέσα από της ανάρτησης σου. Χαίρομαι πραγματικά που μπορώ να σε διαβάζω

      Διαγραφή
  20. ben perasa gia mia kalhspera,panta diavazw tis anarthseis sou apla den etyxe na sxoliasw, isws giati den toxw kai poly,to sxoliasmo ennow.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε Ευχαριστώ Ελένη κι ελπίζω να τα "λέμε" πιο συχνά.

      Διαγραφή
  21. Καθώς έλεγε κι ένας φιλόσοφος κάποτε «εσμέν Έλληνες το γένος, ως η τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί». Επομένως δε σου λείπει τίποτα για να είσαι Έλληνας. Το ερώτημα είναι αν όσοι είναι στα χαρτιά έλληνες είναι και στην ουσία και η απάντηση φοβάμαι δεν είναι θετική.
    Πολύ ενδιαφέροντα όσα γράφεις και πρόλαβα να διαβάσω. Ευχαριστώ και καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...