Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2013

Ένα Ρεβεγιόν, διαφορετικό απο τα Άλλα


Το 2012, ήταν μια χρονιά δίσεκτη. Ακούω απο πολλούς να την χαρακτηρίζουν ως μια άσχημη χρονιά, κακιά χρονιά, γρουσούζικη χρονιά ακολουθούμενο απο την χαρακτηριστική μίρλα που διέπει τέτοιου είδους διαλόγους. Για μένα ήταν μια χρονιά, όπου έβλεπα τη ζωή μου να εκτυλίσσεται σα τρίτος θεατής ενός αδιάφορου  σήριαλ. Συναισθηματικός πάτος, δίχως επαγγελματικές προοπτικές, χάλια οικονομικά και προπάντον δίχως καμία επιτυχία και κανένα ενδιαφέρον, ήταν το σενάριο, με γεγονότα «εκτός ελέγχου»  που με έκαναν να λυσσάω, καθώς ένιωθα ότι δεν είχα τα ηνία της Ζωής μου, μια και είμαι control freak, κάνοντας με να αισθάνομαι στον κάλαθο των αχρήστων, να βαυκαλίζομαι κι εννίοτε να κανιβαλίζομαι. Θα μπορούσα να κάθομουν απέναντι απο ένα ντουβάρι και να χτυπάω αυτιστικά το κεφάλι μου στον τοίχο, κλαίγοντας τη μοίρα μου, την άσχημη και να γίνω μια κινητή μίρλα και κακομοιριά, μολύνοντας κάθε έναν που έρχεται σε επαφή μαζί μου, όμως τουλάχιστον, όσο άσχημα κι αν ήταν τα πράγματα, όσο κι αν δεν μπορούσα να «επέμβω», να δράσω, να χειραγωγήσω, γιατί πολλές φορές η Ζωή, τραβά το δικό της δρόμο, τουλάχιστον είχα ακόμα τον έλεγχο του Εαυτού μου και για αυτό είπα «ΟΧΙ!» στη μίρλα.

Ναι, το 2012 ΉΤΑΝ μια άσχημη χρονιά, όμως επιλέγω κάνοντας μια ανασκόπηση, να τη θεωρώ μια ώριμη χρονιά, γεμάτη μεταλλάξεις του ίδιου μου του Εαυτού, με βαθειά ενδοανασκόπηση και σχέσεις ουσίας. Ίσως χρειαζόταν κι αυτό, άλλωστε πιστεύω πως στη Ζωή, τίποτα δεν γίνεται τυχαία κι όλα είναι μέρος ενός συμπαντικού σχεδίου, στο οποίο έχει στηθεί, απο ποιον δεν ξέρω, ένα καβαλέτο κι εμείς κρατάμε το πινέλο, ζωγραφίζοντας σα σε παρτίδα σκάκι, με συμπαίκτη την ίδια τη Ζωή.

Η λεγόμενη οικονομική κρίση, που ταλανίζει την πλειοψηφία των ανθρώπων και που αποτελεί, αν όχι τη ρίζα του κακού, αλλά σίγουρα το αίτιο της μίρλας, έβγαλε πιστεύω στην επιφάνεια, όλα εκείνα που επιμελώς κρύβαμε κάτω απο όλα εκείνα που επιδεικτικά ντύσαμε τον εαυτό μας, αγορασμένα με δάνεια και πιστωτικές κάρτες. Για μένα ήταν η αφορμή, να δω τι Είμαι και πάνω απο όλα τι Είναι, οι γύρω μου, αναθεωρώντας ανθρώπους κι απόψεις που ο ίδιος είχα επιτρέψει στον Εαυτό μου να σχηματίσω. Ναι, θα ήθελα να είχα τη δυνατότητα να πήγαινα διακοπές σε ένα εξωτικό μέρος, μένοντας σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο, πίνοντας κοκτέιλ ξαπλωμένος σε μια αιώρα, να ψωνίζω αλόγιστα ότι μου γυάλιζε στο μάτι και να βγαίνω κάθε βράδυ έξω για φαγητό, όμως δεν έκανα τίποτα απο αυτά. Έμαθα όμως πόσο όμορφα είναι να δημιουργείς εκείνα που ποθείς, αλλά δεν μπορείς να αγοράσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να αποκτήσεις. Ένιωσα ευγνώμων, που ακόμα έχω ένα σπίτι να μένω, ένα κρεββάτι να κοιμηθώ κι ένα πιάτο φαϊ κάθε μέρα κι ανακάλυψα την χαρά σε απλά πράγματα, στα οποία δεν έδινα σημασία, θαμπομένος απο τεχνητές λάμψεις.

Οι σχέσεις μου, έγιναν σχέσεις ουσίας, διαγράφοντας τριακόσιες επαφές απο τον τηλεφωνικό μου κατάλογο, όπως διέγραψα απο τη ζωή μου ανθρώπους και φίλους του θεαθήναι. Μοιράστηκα τις αλήθειες μου, τους φόβους μου, τα όνειρα μου και γέλασα πραγματικά με Φίλους, κάτω απο τον ήλιο, ξαπλωμένοι σε μια ψάθα. Είπα «Σε αγαπώ», «Σε εκτιμώ», «Σε σέβομαι», με πράξεις και πάνω απο όλα τα «άκουσα» με τον ίδιο τρόπο, ανακαλύπτοντας πως πρέπει να μιλάμε και να ακούμε με την καρδιά και πως τα λόγια, απλά χάνονται στον αέρα. Μαγείρεψα με αγάπη, πολύ αγάπη κι ας μην ήταν σε κάποιο πεντάστερο εστιατόριο, όμως το σπίτι μου έγινε ένα τέτοιο, γεμίζοντας αγάπη, χαρά και γέλιο.

Κοιτάζω γύρω τον χώρο που με περιστοιχίζει, δίχως αντικείμενα αξίας, όμως συναισθηματικά φορτισμένα, καθένα με μια ιστορία να διηγηθούν. Μια φωτογραφία, που με κάνει καλλιτέχνη, ένα κηροπήγιο, χαρισμένο απο μια Φίλη, αγορασμένο σε έναν πεζόδρομο άνευ αξίας, όμως δοσμένο με πολύ αγάπη κι άλλα, μικροαντικείμενα, φερμένα απο μέρη μακρινά, που πιστοποιούν πως με σκέφτονταν, στις στιγμές της ευτυχίας τους. Πράγματα που δημιούργησα και με κάνουν περήφανο για τα «άξια» μου χέρια, με τις ατέλιες τους, όμως με μεράκι και δημιουργική φαντασία και φυτά, που μεγάλωσαν καλλιεργημένα απο μένα με στοργή και φροντίδα. Η γάτα χουζουρεύει στα πόδια κι ο σκύλος τρέχει χαρούμενα, αλωνίζοντας στο σπίτι, κάνοντας κουβάρι τα κιλίμια, που κάποιος ανιδειοτελή μου χάρισε, για να ζεστάνει το σπίτι μου. Ναι, η οικονομική κρίση, μαστίζει κι εμένα. Όμως αισθάνομαι πλούσιος και τυχερός, έχοντας περάσει την Ομορφότερη Πρωτοχρονιά ίσως της Ζωής μου, έτσι απροσδόκητα κι απρογραμμάτιστα.

Δυο φίλοι πέρασαν για επίσκεψη νωρίς το απόγευμα και μου έκαναν παρέα μέχρι που άλλαξε ο χρόνος. Φάγαμε ένα ταπεινό φαϊ, δίχως λούσα και φιοριτούρες και ήπιαμε χύμα κρασί, σε ποτήρια της σειράς, αλλά με απαράμιλο στυλ. Αφιερώναμε τραγούδια ο ένας στον άλλον στο you tube και βλέπαμε αποσπάσματα όπερας και μπαλέτου αναζητώντας το τελειότερο queue de pie, μοιράζοντας τα όνειρα και τους φόβους μας. Κι όταν η συγκίνηση έφτασε στο ζενίθ της, έκλαψα για όλα εκείνα που με πονούν και κρατάω κρυμμένα μέσα μου, σε έναν ώμο, χωμένος σε μια αγκαλία για να καταλάβω, πως οικογένια, είναι εκείνοι που μας έχουν στην καρδιά τους.

Ο χρόνος άλλαξε με Μεστότητα συναισθημάτων, με Ειλικρινής Ευχές, με Αγάπη. Μια «κακιά» χρονιά πέρασε κι μια Νέα ξεκινά. Τι θα φέρει δεν ξέρω. Τι μπορώ να ελένξω, άγνωστο. ΕΠΙΛΕΓΩ όμως να βλέπω την Ομορφιά στην απλότητα, την Πεμπτουσία απο την ουσία και την Χαρά απο το τίποτα, γιατί η Ζωή, μπορεί να μην μας φέρνει εκείνα που επιθυμούμε, αλλά μπορούμε να κρατάμε εκείνα που θέλουμε. Τελικά το 2012, ΉΤΑΝ μια Καλή Χρονιά.

Να ‘σαι Καλά Χριστίνα. Σε Ευχαριστώ.









24 σχόλια:

  1. Αυτή η συνειδητοποίηση που κέρδισες μέσα στο 2012 να γίνει εφαλτήριο για ένα ακόμα καλύτερο 2013 εύχομαι :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι να πω τώρα....διαβάζω και ξαναδιαβάζω την ανάρτησή σου ...πολύ συγκινητική για μένα...και τόσο διαφορετική απο αναρτήσεις του Δεκέμβρη,που τρόμαζα με τις σκέψεις σου!
    ας κρατήσουμε ,λοιπόν ,εκείνα που θέλουμε και κάποτε θα έρθουν κι εκείνα που επιθυμούμε...φιλάκια στα ισχνά μαγουλάκια σου!!!!!(φάε λίγο παραπάνω ,please!χιχιχι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω και σκοτεινή πλαυρά Νάσια μου κι ευτυχώς, δεν την φοβάμαι...
      Καλή Χρονιά. Να χαίρεσαι την οικογένια σου.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  3. awww <3
    πολλές ευχές για το νέο έτος :3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγκινητικό το κείμενό σου!
    Να έχεις μια υπέροχη χρονιά χαρά μου γεμάτη όμορφες εκπλήξεις κι αγάπη! :)
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ιris.Καλή Χρονιά και σε Σένα. Με μεστότητα και ουσία.

      Διαγραφή
  5. Κρατάω το γεγονός ότι άλλαξες το χρόνο παρέα με τους φίλους σου και ότι διάλεξαν οι ίδιοι να μείνουν μαζί σου. Και είσαι απίστευτα τυχερός γιατι είναι πολλοί αυτοί που βρέθηκαν με συγγενικά τους πρόσωπα αυτή τη βραδιά, όχι όμως από αγάπη, αλλά από υποχρέωση! Εύχομαι να'ναι κάθε βραδυά της χρονιάς αυτής, σαν τη φετινή πρωτοχρονιά και να'σαι πάντα με άτομα που σ'αγαπούν πραγματικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το δικαίωμα της επιλογής, είναι η μοναδική απόδειξη της δικής μας Ελευθερίας. Για κάθε τι όμως που παίρνουμε, πληρώνουμε κάτι άλλο.
      Καλή Χρονιά φίλε μου.

      Διαγραφή
  6. Σου εύχομαι πάντοτε τα ρεβεγιόν σου, να γίνονται με αγάπη και καλούς φίλους.

    Την κάθε χρονιά την "φτιάχνουμε" μόνοι μας και έρχεται η ώρα για το κέθε τι.

    Σου εύχομαι να ζεις όπως επιθυμείς και να γίνεται κάθε επιθυμία σου, πραγματικότητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλή χρονιά Ben. Εύχομαι ένα γεμάτο, πλήρες, όπως το σωστό γιαούρτι, χρόνο! Και να είμαστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλή Χρονιά καλέ μου! Να βρούν όλα στη ζωή σου, την τάξη που τόσο αγαπάς και τους αξίζει... Χαίρομαι που μοιράζομαι και με άλλους το συναίσθημα που έχω πως ίσα-ίσα θα πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στη χρονιά που πέρασε, στην κρίση γενικότερα, γιατί αλλιώς δεν θα συνέβαιναν τόσο τέλεια και υπέροχα ξεκαθαρίσματα στις ζωές μας: φίλοι, συγγενείς, σχέσεις, όλα απομυθοποιήθηκαν, πήραν τις αληθινές τους αναλογίες και άφησαν τη ζωή μας καθαρή, έτοιμη να την πλάσουμε δίχως εμπόδια και ψεύτικες προσδοκίες.
    Να είσαι καλά, λοιπόν. Να περνάς καλά, με υγεία και όση περισσότερη αγάπη μπορείς. Όλα τα άλλα, θα τα φτιάξουμε!
    Φιλάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Eva μου. Όλα θα γίνουν.
      Φιλιά Πολλά.

      Διαγραφή
  9. Καλή χρονιά σου εύχομαι!
    γούρικη, γεμάτη ομορφιά, χαμόγελα και εκπλήξεις! :)
    και πάνω από όλα υγεία!
    και αγάπη!
    και στοργή!
    και ό,τι άλλο επιθυμείς!
    (οκ.. σταματάω!!)
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η Οικογένεια (και η πατρίδα) είναι εκεί που μας καταλαβαίνουν. Όποιος το κατάλαβε βρήκε θαλπωρή..

    Καλή χρονιά Ben!

    [αυτό με το coup de pied ( 'κου ντε πιε' νομίζω εννοείς) πολύ με μπέρδεψε.. Όλοι που κάναμε μπαλέτο από μικροί το έχουμε.. ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι όσοι ασχολούνται ακόμα, είναι το πρώτο που κοιτάζουν...
    Καλή Χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλή Χρονιά!!!
    Η τρίτη παράγραφος σου λέει πολλά απο τα πολλά που συνέβησαν σε όλους μας!!!
    Την Καλησπέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...