Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Μια παλιά Φωτογραφία



Εχθές καθάριζα το σπίτι  κι ανάμεσα στα πράγματα που μετακινούσα, έπεσε στο πάτωμα μια παλιά φωτογραφία. Μια φωτογραφία ξεχασμένη, τραβηγμένη ακριβώς πριν απο έντεκα χρόνια, την ημέρα των γενεθλίων μου. Τη θυμήθηκα εκείνη τη μέρα. Θυμάμαι ότι ήμουν χαρούμενος κι ερωτευμένος. Θα γιόρταζα τα γενέθλια μου με Εκείνον. Ντυνόμουν στο δωμάτιο μου, απέριττο απο τα πολλά κι Εκείνος μπήκε κρυφά με μια φωτογραφική στο χέρι, θέλοντας να με βγάλει μια φωτογραφία. Περιέργο να βρω αυτή τη φωτογραφία, ανήμερα των γενεθλίων μου. Τότε ήμουν είκοσι τρία κι εκείνος στην ηλικία που είμαι εγώ σήμερα, τριάντα τέσσερα.

Κοιτούσα την φωτογραφία για ώρα, θέλοντας να εντοπίσω τις Άλλαγές. Έντεκα χρόνια δεν είναι λίγα, αλλά ούτε και πολλά. Εξαρτάται πάντα για ποια δεκαετία αναφέρεται κανείς. Τότε στα είκοσι, τώρα στα τριάντα. Απο μικρός είχα κάποιες ηλικίες που τις θεωρούσα ορόσημο στη ζωή ενός ανθρώπου. Αρχικά ήταν τα Δώδεκα, ανηπομονούσα να γίνω δώδεκα, θεωρούσα πως θα ήμουν πλέον αρκετά μεγάλος και θα έπαυα να ήμουν παιδί. Έγινα δώδεκα και ονειρευόμουν τα Δεκαπέντε, ένα βήμα πριν την ενηλικίωση των Δεκαοχτώ. Αργότερα τα Εικοσιτρία. Ανδρωμένος, ανεξάρτητος, κάνοντας τα πρώτα βήματα του επαγγελματικού στοίβου, της λεγόμενης «Καριέρας» κι έπειτα τα Τριάντα. Τα φοβερά τριάντα, που πλέον θα μπορούσες να είσαι ώριμος, να κρίνεις ότι είχες κάνει και να συνεχίσεις να χτίζεις πάνω σε γερές βάσεις τη ζωή σου. Μετά δεν είχε κάτι άλλο. Το μυαλό μου σκόνταφτε στα Τριάντα.

 Τα πέρασα όλα τα «ορόσημα» για να φτάσω στα λεγόμενα τριάντα τέσσερα και κοιτάζοντας τη φωτογραφία, μια ανασκόπηση πραγματοποιήθηκε  τάχιστα μέσα στο νου μου. Λάθη, φιλοδοξίες, όνειρα που δεν πραγματοποιήθηκαν, απογοητεύσεις, κλάμα, δυσκολίες, όλα πέρασαν αστραπιαία μέσα στο μυαλό μου κι εκεί που ένα πικρό χαμόγελο πήγε να σχηματιστεί στα χείλη μου, σα άλλος Αντώνιος που αποχαιρετά την Αλεξάνδρεια, θυμήθηκα. Θυμήθηκα τις χαρές, το γέλιο, τις σκανδαλιές, τις μικρές κι μεγάλες επιτυχίες του δικού μου Μικρόκοσμου, και πάνω απο όλα τον Εμένα, στο τώρα. Κι απλά Χαμογέλασα! Έβαλα ένα ποτήρι κρασί, χύμα δεν έχει σημασία, αλλά στο κρυστάλινο ποτήρι κι ήπια «Στην Υγειά» μου. Έτσι για τα Περασμένα, για το  Τώρα κι εκείνα που Έπονται.

Τα χρόνια περνούν κι εμείς αλλάζουμε (;). Οφείλουμε να αλλάξουμε. Άλλοτε ακολουθώντας την ροή των εξελίξεων κι άλλοτε δημιουργώντας τις ίδιες τις εξελίξεις. Τα πάντα αλλάζουν, γυρίζουν. «Δεν ξαναμπαίνεις ποτέ στο ίδιο ποτάμι δυο φορές», έλεγε ο Ηράκλειτος κι έλεγα κι εγώ απο μέσα μου, όταν σχηματίστηκε ναρκισσιστικά κι εγωϊστικά η σκέψη «Να ‘μουν πάλι είκοσιτρία!». Για ποιο λόγο άλλωστε; Τα ίδια «σκατά» θα έκανα. Όταν όμως μου πέρασε η σκέψη να επαναλάβω μια πράξη, την οποία τότε θα έκανα «ελαφρά τη καρδία», αυτοχαστουκίστηκα και γέλασα. Επ!, είπα. «Μεγαλώσαμε, αλλάξαμε, τι πας να κάνεις;» και τότε κατάλαβα το νόημα των Γενεθλίων, που κάθε χρόνο προστίθεται στις πλάτες μας, μέχρι να καμπουριάσουμε απο το πολύ βάρος.

Ώρες-ώρες σκέφτομαι, πως θα έπρεπε να γεννιόμαστε σα τον Μπέντζαμιν Μπάρτον, στην ομώνυμη ταινία. Το βάρος της σωματικής ηλικίας, αντιστρόφως ανάλογο με την εμπειρία. Τότε, ίσως θα αποφεύγαμε τα λάθη λόγο της υπεροψίας της νιότης κι όσο θα περνούσαν τα χρόνια, η ωρίμανση θα έβρισκε την Χρυσή Τομή με την νεότητα. Όμως τι Άνθρωποι θα είμασταν τότε; Τα λάθη μου είναι αυτά που καθόρισαν το τι είμαι και τα μελλοντικά, αυτά τα οποία θα γίνω. Αλλάζουμε κι αλίμονο σε εκείνους που δεν θέλουν να αλλάξουν, χαμένοι στον Κόσμο του «Ποτέ», σαν άλλος Πίτερ Παν. Όμως η μεστότητα της Ζωής, βρίσκεται στο να Την Ζεις.

Να Την Ζεις, έτσι όπως λαχταράει η Καρδιά σου, πληρώνοντας το τίμητα για αυτό. Με λάθη, πολλά λάθη όμως όχι επαναλαμβανόμενα, γιατί αυτό δεν είναι Αλλαγή. Τι κι αν τα όνειρα μας έκαναν γκελ πάνω σε ένα μαύρο τοίχο; Τι κι αν όσα πεθυμήσαμε δεν έγιναν; Τι κι αν πληγωθήκαμε, προδωθήκαμε, κλάψαμε; Το βάρος στις πλάτες μας μπορεί να γίνει μια αναπαυτική πολυθρόνα για καινούργια όνειρα. Άλλωστε δεν έχουν αξία όσα επιθυμούμε, αλλά όσα θέλουμε κι είναι στο χέρι μας, να τα διεκδικήσουμε.

Κάποτε ήθελα να πεθάνω. Τώρα απλά θέλω να Ζω. Θα γίνουν όλα εκείνα που Θέλω; Δεν ξέρω! Της Ζωής τα γραμμένα, κανείς δεν τα ξέρει. Ξέρω μονάχα ένα: Να Ζεις , σα να πρόκειται να πεθάνεις αύριο. Να Σκέφτεσαι, σα να πρόκειται να μην πεθάνεις ποτέ. Για αυτό θα βάλω την φωτογραφία σε μια κορνίζα, μια υπενθύμιση πως τα χρόνια περνούν κι εύχομαι, μετά απο χρόνια, να την κοιτώ κι απλά θα Χαμογελώ!

Χρόνια μου Καλά!




27 σχόλια:

  1. την ωραιότερη ευχή την έδωσες εσύ στον εαυτό σου:
    "χρόνια μου καλά!"
    ακριβώς το ίδιο θα σου ευχηθώ και εγώ: ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΚΑΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Xronia Polla, gemata igeia, kai politima :)

    xx

    Lonely (AV)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύτιμα, γεμάτες Στιγμές. Εκεί βρίσκεται η ουσία.
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  3. Xρόνια σου πολλά με υγεία (πάνω απ'όλα) χαρά και δημιουργικότητα για σένα και όσους αγαπάς!

    Υ.Γ Με μία μέρα διαφορά, ε! Αύριο έχω εγώ. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΚΑΛΑ!
      Γεμάτα Χαρές και Χρώμα!

      Διαγραφή
  4. Φίλε μου αγαπημένε, χρόνια σου υπέροχα, χρόνια σου ευτυχισμένα, χρόνια σου με υγεία και αγάπη... είσαι μικρός ακόμα, μην ανησυχείς, μικρός στην ηλικία με ένα απίστευτα ώριμο τρόπο σκέψης.

    Σε φιλώ γλυκά

    ΥΓ Η φωτογραφία υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να κάνω σχόλιο και πάτησα απάντηση στον Τρεμένς.

      Χρόνια όμορφα! Και είσαι κούκλος, φτου σου! Έτσι όπως είσαι πραγματικά θα σε χρησιμοποιούσα κι εγώ για ξεκάρφωμα ;)

      Φιλιά και καλά να περάσεις σήμερα ό,τι και αν κάνεις..

      Διαγραφή
    2. Να Περάσεις Super στη Θεσ/κη!
      Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ Αυτή ή Αυτός. Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  5. χρονια πολλα και η ζωη ειν ωραια σε καθε ηλικια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Ζωή, πάντα είναι ωραία, αρκεί να της συστήνεσαι!
      Ευχαριστώ Άσωτε.

      Διαγραφή
  6. Ρωτήθηκα πριν καιρό αν είχα τη δυνατότητα να αλλάξω κάποια λάθη μου στο χτες ποια θα ήταν αυτά κι απάντησα ΚΑΝΕΝΑ! Όλα τα λάθη μου τα αγαπώ γιατί αυτά με έφεραν στο εδώ και αυτά με κάνουν αυτή που είμαι! Τα γιορτάζω τα λάθη μου με κολωνάτο ποτήρι όπως εσένα! Δεν έχει σημασία το κρασί! Το ποτήρι μετράει και για μένα! Δεν είναι το περιτύλιγμα. Είναι η τιμή που κάνουμε!
    Να χαίρεσαι πάντα αυτό που είσαι και να το γιορτάζεις! Είτε έχεις γενέθλια είτε όχι!
    ΥΓ: Να σου πω μόνο ότι και μετά τα 34 υπάρχουν κι άλλοι σταθμοί. Θα τους ανακαλύψεις κι αυτούς! Εγώ περνώντας το καλοκαίρι τα 42 έβαλα επόμενο σταθμό τα 50!
    Ως τα 50 έχω ακόμα 7,5 χρόνια νεότητας κι ονείρων!
    Φιλιά και χρόνια σου καλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι Εύχομαι τα 7,5 να είναι γεμάτα με εκπληρώσεις κι Όμορφα λάθη.
      Ευχαριστώ Πολύ.

      Διαγραφή
  7. Χρόνια πολλά...χρόνια καλά...χρόνια χαρούμενα και γελαστά...μα πάνω από όλα χρόνια με υγεία!!!Ότι ποθείς μέσα από την ψυχή μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χιλιόχρονος και πάντα υγιής και δυνατός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι καλά! Χρόνια πολλά! Βέβαια συγκινήθηκα ολίγον με τα παραπάνω.. αυτά τα παλιά... είναι να μην σου ρθουν.. άμα έρθουν.. άντε να τα αφήσεις ξανά..
    Πάντα με υγεία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα παλιά, ανήκουν στο παρελθόν.
      Σημασία έχει εκείνα που έπονται και τα Καλύτερα, είναι αυτά που δεν έχουν έρθει ακόμα.
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  10. Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένα χαμογελαστά να είναι και με πολλά χρώματα και παραστάσεις!!!
    Την Καλησπέρα μου!!!
    Οι αναμνήσεις να είναι μόνο για ευχάριστους λόγους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακόμα κι αν είναι δυσάρεστα, να μην κρατούν πολύ...
      Ευχαριστώ Καρκίνε.

      Διαγραφή
  11. χάπυ μπίρθντεη ....
    και να θυμάσαι!η γριά η κότα έχει το ζουμί! xP

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χρόνια σου πολλά, καλά, με υγεία και ευτυχισμένα! Χαμογελαστός και γεμάτος όρεξη για ζωή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χρόνια πολλά γεράκο ,μεγάλος να γίνεις με ξανθά μαλλιά ,παντού να σκορπίζεις της γνώσης το φως κι όλοι να λένε τι κουκλί είναι αυτός!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. έφτασες αισίως στο 2015! Το περίμενες ;;; χαχαχαχαχα
    Να ζήσεις Μπενάκο ,γεράκος να γίνεις ,τα τεκνά να τσακίζεις, με τα χόρτα που θα τα ταϊζεις!
    Χρόνια πολλά με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...