Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

Στερεότυπα


Πρόσφατα ανακάλυψα και παρακολουθούσα μανιωδώς και ηλιθιοδώς τη σειρά Spartacus. Αρκετά ενδιαφέρουσα σχετικά με την απεικόνιση της Ρωμαϊκής κοινωνίας, της βιαιότητας της αρένας και τη ζωή των σκλάβων, μαζί με το άφθονο οφθαλμόλουτρο των ημίγυμνων macho αντρών, που υποδύονται τους μονομάχους, κάνοντας τον κάθε str8 να φθονεί τα σώματα τους και τους gay να έχουν ονειρώξεις. Τελικά το στερεότυπο του ρωμαλέου, γυμνασμένου άντρα υπήρχε απο αρχαιοτάτων χρόνων, με τη διαφορά πως ήταν συνηφασμένο με αρχές και τιμή. Ο λόγος ενός άντρα ήταν συμβόλαιο, κάτι που πλέον έχει εκλείψει πια στο σήμερα.

Απο μικροί μεγαλώνουμε με στερεότυπα, άλλοτε θετικά, άλλοτε αρνητικά και δεν θα θελά να κάνω λόγο σχετικά με τη μη  ή όχι χρησιμότητα τους στη διαπαιδαγώγηση ενός αντθρώπου, αυτό είναι κάτι που διαχειρίζεται ο καθένας πολύ προσωπικά, αν και εφόσον έχει τα προσόντα για κάτι τέτοιο. Θα μιλήσω μονάχα για τα δικά μου στερεότυπα με τα οποία μεγάλωσα και ίσως είναι και κοινά σε όλους, όπως για παράδειγμα ότι οι άντρες δεν κλαίνε, τουλάχιστον μπροστά σε άλλους.

Θυμάμαι την πρώτη φορά που έκλαψα συνηδειτά, πέφτοντας απο ένα δέντρο και έσπασα το κεφάλι μου, η πρώτη αντίδραση των ανάδοχων μου ήταν να με σφαλιαρίσουν γιατί έκλαψα. Οι άντρες δεν κλαίνε, μου φώναξαν και μάτωσα τα χείλη μου δαγκώνοντας τα για να μην κλάψω. Ακόμα και τώρα κλείνομαι και εξαφανίζομαι όταν δεν είμαι καλά, προκειμένου να μην φανερώσω την όποια αδυναμία μου μπροστά σε άλλους, όχι γιατί πιστεύω πως αυτή είναι η πρέπουσα αντρική συμπεριφορά, όσο γιατί το στερεότυπο αυτό μου έγινε τόσο βίωμα που πλέον διαμόρφωσε το δικό μου χαρακτήρα, τόσο που ίσως είναι απο τα λίγα στερεότυπα που δεν κατάφερα να σπάσω.

Ο πατέρας μου θεωρώντας πως ο άντρας διαμορφώνεται απο παιδί, επέλεγε πάντα να ασχολούμαι με δραστηριότητες που θεωρούνται καθαρά και αποκλειστικά αντρικές, όπως για παράδειγμα το ποδόσφαιρο και οι χειρονακτικές εργασίες, οτιδήποτε χοντροκομμένο και brutal ήταν αποδεκτό σε αντίθεση με οτιδήποτε που περιλάμβανε ευαισθησία και λεπτότητα, όπως ο χορός, η μουσική και οι οικιακές εργασίες. Απο την άλλη η μητέρα μου, έχοντας μια διαφορετική αντίληψη σχετικά με την έννοια άντρα, που σήμαινε και αυτονομία με κυνηγούσε να ασχοληθώ με οτιδήποτε θα μου εξασφάλιζε την αυτονομία μου σα οντότητα, πράγμα που περιλάμβανε κάθε εργασία του σπιτιού και λιγότερο με ότι θα ήθελα να κάνω σα παιδί και προσωπικότητα, με αποτέλεσμα μια μόνιμη διαμάχη στο σπίτι, με εμένα στο επίκεντρο χωρίς τελικά να μπορώ να κάνω τίποτα απο όσα λαχταρούσα κι όλα αυτά προκειμένου να γίνω Άντρας.

Έχοντας συναίσθηση της διαφορετικότας μου απο παιδί, ψιλιασμένος πως την κούναγα την αχλαδιά απο πιτσιρίκι, έπρεπε να μεγαλώσω άλλοτε εκπληρώνοντας τα στερεότυπα που ήταν καθιερωμένα κι αργότερα να διεκδικήσω την οντότητα μου σπάζοντας κάθε στερεότυπο προκειμένου να αποδείξω πως μπορούσα να είμαι gay, δηλαδή ο εαυτός μου και παράλληλα Άντρας, βάσει του ετεροφυλοφιλικού προτύπου.
Όταν αργότερα έγινε γνωστή η ομοφυλοφιλική μου τάση τα πράγματα δυσκόλεψαν μιας και πλέον σίγουρα δεν ήμουν άντρας, άρα εκ προοιμίου, δεν μπορούσα να κάνω καποια πράγματα, όπως για παράδειγμα αθλητισμό και οτιδήποτε περιλάμβανε  ηγεσία, μαχητικότητα, αντριλίκι, όλα εκείνα που αποδείκνυαν, σε ποιον άραγε, την αρρενοπώτητα και τον ανδρισμό. Τότε ήταν που μπήκα στη λογική να αποδείξω σε όλους πως ήμουν άντρας, επιζητώντας την αποδοχή απο τους άλλους και αργότερα απο τον εαυτό μου ως gay, χωρίς αυτό το γεγονός να με μειώνει απο όλους τους άλλους. Τραγικό όταν μεγαλώνεις σε μια εποχή όπου gay ήταν το στερεότυπο της τελειωμένης αδελφής του Παραβά στις ταινίες.

Έτσι ρίχτηκα με τα μούτρα σε κάθε τι που θα αποδείκνυε την αξία μου ως άντρας, απο τα πρωτεία σε κάθε αθλητική δραστηριότητα, το σχολείο, τις χειρονακτικές εργασίες και αργότερα τη δουλειά και καριέρα. Το μόνο που δεν ασχολήθηκα ποτέ, απο καμία άποψη ήταν το ποδόσφαιρο, το οποίο εξακολουθώ να σιχιένομαι. Σε όλη αυτή την πορεία γκαγκούρεψα, έπαιξα ξύλο, έκρυψα συναισθήματα, αδίκησα, διαολόστειλα, αντιμετωπίζωντας τη ζωή σα μια αρένα, εϊ this is a men’s world!

Πέρασαν πολλά χρόνια για να κατασταλάξω και να τα βρω με τον εαυτό μου και τα στερεότυπα της κοινωνίας, διαμορφώνοντας τελικά τον εαυτό μου και αντλώντας τα οποιαδήποτε καλά των στερεότυπων με τα οποία μεγάλωσα, για να έρθω τελικά αντιμέτωπος με το στερεότυπο των ίδιων των gay.

Βάσει αυτού, ο gay άντρας πρέπει να είναι μπλα μπλα, που όλοι οι gay ξέρουμε και αρρενωπός. Το τελευταίο σημαίνει: Γυμνασμένο κορμί, γωνίες στο πρόσωπο, μούσια δυο ημερών, σα τους μονομάχους του προαναφερθέντος σήριαλ. Αν δεν εκπληρώνεις αυτές τις προδιαγραφές, ΔΕΝ υπάρχει η πιθανότητα όχι μόνο να γνωρίσεις in vivo κάποιον αλλά ούτε καν να μιλήσεις με κάποιον in vitro. Τα γενάκια έγιναν της μόδας και το μουστάκι ο φερετζές του πούστη, που λέει και μια φίλη. Και αναρωτιέμαι: Τι σκατά να κάνω που ξυρίζομαι μια φορά τη βδομάδα; Που το σκαρί μου δεν πρόκειται να μεγαλώσει όσο και να χτυπιέμαι στα βάρη και τις πρωτεϊνες; Πως μπορώ να γίνω κάποιος, που δεν είμαι; Και απο την άλλη η μοναξιά. Η ανάγκη να είσαι με κάποιον άνθρωπο, να αγαπάς, να αγαπιέσαι, να κάνεις έρωτα, να διεκδικήσεις το μερίδιο σου απο την ευτυχία της ζωής. Τι γίνεται; Τι κάνεις; Τι είσαι διατεθιμένος να κάνεις;

Κάποιος μου πρότεινε να πάρω στερεοειδή. Θα βοηθήσουν στην μυϊκή ανάπτυξη. Θα βοηθήσουν στο να προσεγγίσω το πρότυπο των gay. Θα βοηθήσουν στο να μπορέσω να κάνω μια γνωριμία, αποτελώντας την αφορμή για κάτι περαιτέρω απο μια ξεπέτα, γιατί στην αντρική καύλα είναι διαφορετικά τα κριτήρια. Θα με βοηθήσουν να γίνω αποδεκτός, επιθυμητός. Αυτός που μου το πρότεινε πέθανε εχθές. Ανακοπή καρδιάς. Μονομάχος στη μάχη της αποδοχής και της αρεστείας με αφέντες και θεατές άλλους. Επιθυμία του ήταν μονάχα να τον αγαπήσουν. Να τον αποδεχτούν. Να νοιώσει πως δεν είναι μόνος. Πως έχει μια σχέση. Πως νίκησε τη μοναξιά, την απόρριψη γιατί δεν εκπλήρωνε το στερεότυπο του άντρα για τους gay.

Πρόσφατα είχε γνωρίσει ένα τύπο. Εκείνος αναζητούσε κάποιον όπως αυτός, όπως ήταν κι ο ίδιος. Ο Κ. Με πολλές ώρες προπόνηση, διατροφή, πρωτεϊνές, κρεατίνες,  κιλά στον πάγκο και στεροειδή, έγινε το πρότυπο που ζητούσε ο άλλος, όπως τόσοι άλλοι. Κάποτε ήταν σαν εμένα. Όμως δεν ήθελε να παραμείνει απορριπτέος. Ήθελε να γίνει επιθυμητός. Το αντικείμενο του πόθου. Το προφίλ με τα περισσότερα footprint. Εκείνος που θα απέρριπτε και όχι να τον απορρίπτουν. Και τα κατάφερε. Αύριο θα τον θάψουν. Ο φίλος του δεν θα έρθει στην κηδεία. Εγώ δεν πηγαίνω σε κηδείες, τουλάχιστον αυτές που γίνονται στην Ελλάδα. Αντί αυτού θα κοιτάξω τη φάτσα μου στον καθρέφτη και θα του χαμογελάσω. Γιατί μου άρεσει όπως είμαι. Gay και Άντρας!


5 σχόλια:

  1. σημασια εχει να εχεις καλη σχεση με τον εαυτο σου και οχι αν θα σαι ο παιδαρας που θα απορριπτει τους πιο πολλους
    οι ελληνες γκεη εχουν να λυσουν πολλα θεματα με την εικονα τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι να πω?
    διαβαζοντας αυτα θελω να κλαψω.Τι κανουμε οι ανθρωποι<οι ηλιθιοι ανθρωποι στους εαυτους μας?Με ποσοι δυστυχια επιβαρυνουμε μονοι μας τις ψυχες μας?

    Τελος παντων,οσο για το τι σημαινει να εισαι αντρας,μην πολυακους τις πιπες πυο λενε.Μας μαθαινουν απο μικρους οτι το ροζ ριναι κοριτσιστικο,το κλαμα ειναι κοριτσιστικο,το ομοφυλο γαμησι ειναι αδερφιστικο,η φωνη αμα δεν ειναι φορτηγατζη σε οκταβες ειναι κοριτσιστικη,και οτι αυτο ειναι πολυ - πολυ κακο.Στο τελος το πιστευουμε κι εμεις οι ιδιοι.Προσπαθουμε να το ακολουθησουμε και αν καποιος εχει το θαρρος να μην ακολουθει αυτους τους ηλιθιους κανονες,τον κοροιδευουμε κι εμεις οι ιδιοι για να νιωσουμε ανωτεροι.

    Αυτο δε μας κανει ανωτερους,μας κανει μαλακες με πλυση εγκεφαλου.

    Και δεν υπαρχουν θυληπρεπεις ανδρες,οπως δεν υυπαρχουν ανδροπρεπεις γυναικες.Πολυ απλα γιατι δεν υπαρχει ανδρικη η γυναικεια συμπεριφορα.Ειναι μια αυταπατη.

    Και εγω εχω γνωρισει ζευγαρια γκει που δεν ειναι buff.Οποτε μηπως ψαχνεις σε λαθος μερη για συντροφο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χέσε μέσα.. άλλοι θέλουν να πάρουν βάρος και άλλοι να χάσουν.. όπως είναι ο καθένας δεν γίνεται να έχει επιτυχία, όλοι καρμπόν.. κρίμα.. λυπάμαι πολύ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα συμφωνήσω με τους προηγούμενους.Ότι σε κάνει εσένα να είσαι ευτυχισμένος,δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να το βρεις με τα κριτήρια και τις προδιαγραφές σου.Ναι είναι δυσεύρετο,αλλά όταν το βρεις θα νιώσεις πολύ όμορφα,μόνο και μόνο γιατί είσαι ο εαυτός σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά είναι τα μούσκουλα, καλή και η γυμναστική αλλά οι αρχαίοι έλεγαν Παν Μέτρον Άριστον.

    Δεν θα σου πω ψέμματα ότι η εμφάνιση δεν παίζει ρόλο, παίζει φυσικά, αλλά η καρδιά είναι αυτή που κερδίζει στο τέλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...