Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2011

Λίλιθ στο Λέοντα



«Έχεις Λίλιθ στο Λέοντα!» (???) Κάπως έτσι αντέδρασα όταν μου είπαν που βρίσκεται η Λίλιθ μου, λες και την είχα χάσει κι έψαχνα να την βρω. Βέβαια μετά μου εξήγησαν τι είναι η Λίλιθ και για όσους δεν γνωρίζουν αναφέρω απλά πως στην αστρολογία αναφέρεται στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης και ποια ήταν η θέση της την ημέρα που γεννήθηκες βάσει του αστρολογικού σου χάρτη. Συμβολίζει τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού μας, τα πάθη μας, τη καταπιεσμένη ίσως σεξουαλική πλευρά και όλα εκείνα που δεν φανερώνουμε τουλάχιστον εύκολα στους άλλους. Ανάλογα βέβαια σε ποιο ζώδιο βρίσκεται το άτομο έχει και τα ανάλογα χαρακτηριστικά. Η δικιά μου βρίσκεται στο Λέοντα. Μη με ρωτήσετε τι σημαίνει, δεν θα σταθώ σε αστρολογικά χαρακτηριστικά, για όποιον έχει όμως περιέργεια ένα απλό google λύνει κάθε απορία.

Μια πιο εκτεταμένη έρευνα που έκανα πάντως, αναφέρει πως η Λίλιθ ήταν η πρώτη γυναίκα του Αδάμ, σύμφωνα με την Καμπάλα, η οποία πλάστηκε όπως κι αυτός απο το Θεό. Καθώς όμως ήταν ανυπότακτη ο Αδάμ παραπονέθηκε στο Θεό και παράγγειλε μια άλλη σύζυγο κι έτσι ο Θεός έπλασε την γνωστή σε όλους Εύα απο το πλευρό του και έδιωξε τη Λίλιθ απο τον Παράδεισο, καταριόντας την όσα παιδιά κάνει να πεθαίνουν. Εκείνη λοιπόν για να εκδικηθεί συμμάχισε με το Διάβολο και μεταμορφώθηκε στο Φίδι, ξεγελώντας τους Πρωτόπλαστους και μπλα μπλα. Προσωπικά όταν το διάβασα, άρχισα πολύ να την γουστάρω την τύπισσα, καθώς ως ελεύθερο πνεύμα δεν έκατσε να κλαίει τη μοίρα της αλλά διάλεξε εκείνη την πορεία της με οποιοδήποτε κόστος. Βέβαια αυτό μου το αποδίδουν στη θέση της δικής μου Λίλιθ, καθώς με καθιστά επιρρεπή στη σκοτεινή πλευρά του εαυτού μου.

Έχοντας μάθει για όλα αυτά όμως σκέφτομαι πως πέραν την οποιαδήποτε αστρολογική και μυθολογική ερμηνεία, δεν έχουμε όλοι μια σκοτεινή πλευρά; Το θέμα όμως που με προβληματίζει είναι ποια είναι η σχέση μας με αυτή και κατά πόσο μπορούμε να την φανερώνουμε στους άλλους;

Διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά που μου προσδίδει η Λίλιθ οφείλω να ομολογήσω ότι σε πάρα πολλά σημεία έχει πέσει μέσα δίνοντας μου την ευκαιρία να βουτήξω ακόμα βαθύτερα στη σκοτεινή πλευρά του εαυτού μου, έχοντας εξιταριστεί  από την ίδια  τη σκοτείνια. Είναι πράγματα και γεγονότα που σίγουρα γνωρίζω μόνο εγώ και σίγουρα είναι ελάχιστοι αυτοί οι οποίοι μπορεί να γνωρίζουν αν και ποτέ ολοκληρωτικά. Τι γίνεται όμως αν μαθευτεί; Πως επηρρεάζει η σκοτεινή μας πλευρά τις σχέσεις μας με τους άλλους; Εκείνα τα μυστικά στα μύχια της ψυχής μας πως μπορούν να επιδράσουν στους άλλους σε σχέση με εμάς;

Μέσα στα πλαίσια μια πρωτογενούς γνωριμίας όλοι δείχνουμε τον καλύτερο μας εαυτό με σκοπό να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον του άλλου, να γίνουμε αρεστοί. Αργότερα έρχονται στην επιφάνεια τα όποια αρνητικά τα οποία καθορίζουν σε ένα μεγάλο βαθμό την μετέπειτα πορεία της σχέσης. Καθόλη τη διάρκεια της όμως, σίγουρα δεν φανερώνουμε εκείνα τα μυστικά που κρύβουμε μέσα μας. Προσωπικά πιστεύω πως δεν υπάρχει ποτέ μια ολότελα ειλικρινή σχέση, απλά ποντάρουμε στο μεγαλύτερο ποσοστό που μπορεί να υπάρχει και πολλές φορές εθελοτυφλούμε όταν δεν υπάρχει. Τα μυστικά μας τα κρατάμε καλά κρυμμένα καθώς φοβόμαστε την κριτική και κατεπέκτασιν την απόρριψη απο τους άλλλους. Τι γίνεται όμως όταν θέλουμε να τα αποκαλύψουμε;

Σε κάθε νέα γνωριμία έχω ως αρχή να αποκαλύπτω τη σκοτεινή πλευρά μου. Δεν μου αρέσει να ωραιοποιώ καταστάσεις και προσωπικότητες καθώς παλιότερα το πλήρωσα ακριβά αυτό. Από την άλλης ως άνθρωπος του ρίσκου με εξιτάρει ο κίνδυνος και το ρίσκο καθώς επίσης πιστεύω πως αν κάποιος με γουστάρει θα πρέπει να γουστάρει αν όχι ανεχτεί τη δική μου σκοτεινή πλευρά. Η ειρωνία είναι πως όσες φορές έχω προσπαθήσει να φτιάξω βιτρίνα ποτέ δεν ευδοκίμησε η σχέση γεγονός που με κάνει να αναρωτιέμαι αν απλά αυτή καθαυτή η σκοτεινή πλευρά είναι που ιντριγκάρει τον άλλον, αν απλά πιστεύει ότι μπλοφάρω ή αν πραγματικά εκτιμά τη δική μου ειλικρίνια την οποίαν ωραιοποιεί στον ίδιο του τον εαυτό.

Η αλήθεια είναι μια αντικειμενική αξία, δυστυχώς όμως η σχέση μας με αυτήν είναι τελείως υποκειμενική. Οι άνθρωποι έχουμε την τάση να βλέπουμε και να αντιμετωπίζουμε την αλήθεια έτσι όπως εξυπηρετεί εμάς τους ίδιους. Ο άλλος μπορεί να μας λέει ότι είναι μαλάκας, το οποίο μπορεί να είναι γεγονός, αλλά εμείς οι ίδιοι να το εκλαμβάνουμε όπως θέλουμε, θέτωντας κατευθείαν τη σχέση υπό μιας ανειλικρινής βάσεως, γιατί απλά λέμε ψέματα στον ίδιον μας τον εαυτόν.

Τελικά με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, καμμία σχέση δεν ευσταθεί με την απόλυτη αλήθεια. Εκείνο όμως που έχει αξία είναι πως διαχειριζόμαστε εμείς οι ίδιοι τις δικές μας αλήθειες. Το κατα πόσο είμαστε συμφιλιωμένοι με τη δική μας σκοτεινή πλευρά, είναι αυτό που καθορίζει την συμπεριφορά τον άλλων απέναντί μας.

Η δική μου Λίλιθ είναι στο Λέωντα. Η δική σας;

7 σχόλια:

  1. Καλημερα! Εγώ την έχω στους Διδύμους... Εξού και πως ξεκίνησα το blog.... χε χε χε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξέρω, κάπου θα την έχω και εγώ..
    χεχεχε
    Αντιμετωπίζουμε την αλήθεια όπως μας εξυπηρετεί.. δεν αμφιβάλλω.. σωστή παρατήρησει.. δεν είναι άδικος κόπος όμως να λέμε αλήθειες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μη μπερδεύεις με τα ζώδια μάνα μου...δεν βγαίνω! Οι σχέσεις ποτέ δεν χτίζονται πάνω στις απόλυτες αλήθειες, γιατί απλούστατα αυτές δεν υπάρχουν. Και μεταξύ μας, τι δουλειά έχει ο έρωτας με την αλήθεια. Εδώ μιλάμε για τον πιο μεγάλο και πετυχημένο ψέμα από καταβολής κόσμου...

    Και btw, αν η "σκοτεινή πλευρά" σου είναι τόσο επιτυχημένη, τι την καταπιέζεις καμάρι μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ η Λίλιθ ο αρχέγονος βρικόλακας, ένας κατά τη γνώμη μου από τους πιο όμορφους σκοτεινούς μύθους της εβραϊκής μυθολογίας, πάντα με μάγευε.

    Όσο για τη σκοτεινή μας πλευρά... καλή είναι και αυτή, χρειάζεται, θα ήμασταν βαρετοί χωρίς αυτήν. Ειδικά στον έρωτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλέ αυτή δεν είναι από την Βίβλο κι έτσι? τι δουλειά έχει με τα ζώδια???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τώρα αν σου πω ότι δεν ξέρω ούτε τον ωροσκόπο μου θα το πιστέψεις;
    Οπότε για να βρω τη Λίλιθ μου δεν έχω ελπίδες.

    ΥΓ. Αλήθεια, η αλήθεια δεν είναι κάπως υποκειμενική ιστορία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α! Υπάρχουν και χειρότερα: Λίλιθ στον Σκορπιό... Άσε, άσε... Τι σχέση έχει καλέ η Λίλιθ με τις σχέσεις; Λες και αν δεν υπήρχε η Λίλιθ δεν θα 'χες μυστικά. Καλά η αλήθεια και η πραγματικότητα δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση μεταξύ τους και αν με ρωτάς δεν υπάρχει ούτε η μια ούτε η άλλη, αλλά αυτό είναι φιλοσοφικό ερώτημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...