Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

Ζητείται Εκδότης


Εδώ και δέκα χρόνια γράφω ένα βιβλίο. Μια συλλογή δέκα διηγημάτων με θέμα; Τι άλλο;… gay.

Ξεκίνησα να το γράφω σε μια φάση που αναζητούσα να μάθω αν υπάρχουν κι άλλοι σαν εμένα. Βλέπετε εκείνη την εποχή δεν υπήρχε το internet να μας διαφωτίσει, ούτε τα αναρίθμητα chat room και επειδή όλη μου την μέχρι τότε ζωή την περνούσα στα βιβλία στράφηκα στις βιβλιοθήκες και τα βιβλιοπωλεία. Η απογοήτευση μου ήταν τεράστια όταν διαπίστωσα πως, στην Ελληνική τουλάχιστον βιβλιογραφία, δεν υπήρχαν βιβλία που να μιλάνε για την ομοφυλοφιλία, με εξαίρεση τον Ταχτσή, που ακόμα κι αυτός, λόγω της τότε λογοκρισίας, προσέφευγε σε υπαινιγμούς. Έτσι μέσα στο νεανικό μου Δον Κιχωτισμό, αποφάσισα να γράψω το ΠΡΩΤΟ gay βιβλίο στην Ελλάδα.

Ξεκίνησα με ένα μικρό διήγημα στο στρατό, είναι ατελείωτες οι ώρες στο στρατό που δεν κάνεις τίποτα, μετά με ένα άλλο και πολύ αργότερα ένα άλλο. Περίμενα πάντα εκείνη τη μούσα. Έτσι πέρασαν δέκα χρόνια και βέβαια μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια εκδόθηκαν κανα δυο βιβλία του είδους που μου πήραν την πρωτιά. Δεν πειράζει, διότι όταν έγραψα τη λέξη “Τέλος”, μετά τις διορθώσεις και έκανα την πρώτη εκτύπωση, ένοιωσα τόσο όμορφα, που το μόνο που ήθελα ήταν να το δω στο ράφι ενός βιβλιοπωλείου. Έτσι ξεκίνησα το παιχνίδι των δημόσιων σχέσεων για να βρώ κάποιον εκδοτικό οίκο να μου εκδώσει το αριστούργημα μου. Μέχρι στιγμής βέβαια έκανα μια τρύπα στο νερό.

Προχτές λοιπόν πήγα σε μια παρουσίαση βιβλίου. Πάντα μου άρεσε να πηγαίνω σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, αλλά τώρα με ένα βιβλίο προς αναζήτηση εκδότη, ήταν επιβεβλημένο. Γνωρίζω που λοιπόν κάποιον από το χώρο των εκδόσεων. Συστηθήκαμε του είπα τι έκανα, τι θέμα έχει το βιβλίο μου, ποιος είναι ο τίτλος και φάνηκε να ενδιαφέρεται για αυτό. Άλλο που δεν ήθελα εγώ, γύρισα στο σπίτι μέσα στην τρελή χαρά.

Κρατώντας όπως έπρεπε τα προσχήματα τον πήρα τηλέφωνο μετά από δυο μέρες και όταν με θυμήθηκε φάνηκε να χάρηκε που τον κάλεσα. Η καρδιά μου φτερούγισε. Ήδη φανταζόμουν τη δική μου παρουσίαση. Όταν όμως μου είπε: «Έλα από το σπίτι μου  το βράδυ να το συζητήσουμε.», Ζντουπ!!! Κάτι δεν μου πήγε καλά.
-       Ε, ξέρετε εργάζομαι  τα βράδια και δεν μπορώ. Θα μπορούσαμε να το κάνουμε (το ραντεβού) στο γραφείο σας;
Απάντηση του τύπου.
-       Κοίταξε να δεις, αυτή τη στιγμή έχω άλλους σαράντα νέους συγγραφείς που περιμένουν να δουν το βιβλίο τους τυπωμένο. Αν σε ενδιαφέρει να εκδώσω το δικό σου κι όχι τα δικά τους, έλα από το σπίτι μου το βράδυ.

Και σας ρωτάω τώρα εγώ, εσείς στη θέση μου τι θα κάνατε;
Ζύγισα τα πράγματα και είδα ότι είχα τρεις επιλογές για να εκδώσω το βιβλίο.
Επιλογή Α: Να περιμένω όσο καιρό μου πάρει μέχρι να βρεθεί κάποιος που θα εκτιμήσει αυτό που έγραψα και να δεχτεί να μου το εκδώσει.
Επιλογή Β: Να κάτσω στον τύπο και να προχωρήσω σε αυτό που ονειρεύομαι.
Επιλογή Γ: Να μαζέψω 8.000,00 euro και να το εκδώσω μόνος μου.

Η τρίτη επιλογή δεν παίζει με τίποτα. Εδώ με το ζόρι τα βγάζω πέρα το μήνα, να μαζέψω και οχτώ χιλιάρικα. FUCK!

H δεύτερη επιλογή; Μμμ. Για  να είμαι ειλικρινής τη σκέφτηκα πάρα πολύ σοβαρά. Τι έγινε; Άντε άλλος ένας παραπάνω. Πες ότι ήσουν μεθυσμένος και δεν ήξερες τι έκανες. Αλλά ρε γαμώτο, να το δω μετά τυπωμένο και να ξέρω πως το κατάφερα; Δεν έλεγε….τουλάχιστον για το πρώτο βιβλίο.

Έτσι, αποφάσισα να συνεχίσω να το στέλνω δεξιά κι αριστερά και να βγάζω το συγγραφικό-λογοτεχνικό-ψυχολογικό-σχιζοφρενικό μου άχτι εδώ μέσα. Οπότε…θα με φάτε στη μάπα για ποοοοολύ ακόμα!



8 σχόλια:

  1. Δοκίμασε τις εκδόσεις Πολύχρωμος Πλανήτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...Κυκλοφορούν πολλά βιβλία με γκέι, λεσβιακή κλπ θεματογραφία από τις εκδόσεις Πολύχρωμος Πλανήτης, Οδός Πανός κλπ... Δεν ανακάλυψες και την Αμερικη φλιλε... άκου "ο πρώτος...".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την εποχή που ξεκίνησα να γράφω κακεντρεχή Ανώνυμε, δεν υπήρχαν τόσα βιβλία που αναφέρεις στην ελληνική βιβλιογραφία.
      Μάθε να διαβάζεις πρώτα, πριν γράψεις τη μαλακια σου.

      Διαγραφή
  3. Η γνωστή καλιαρντο-υβριστική συμπεριφορά...
    Χαμένα Κορμιά, Π.Πικρός 1992
    Σα θα γίνουμαι άνθρωποι, Π. Πικρός 1924
    Ανύπαρκτη Πολιτεία, εκδοσεις Αλεξάνδρεια 1998
    Μόνα Λίζα, Αρβανιτάκης 1984
    Το παρτάλι, Γρηγοριάδης 2001
    Τα νερά της Χερσονήσου, Γρηγοριάδης 1998
    κοκ αυτά ενδεικτικά...υπάρχουν τόσα άλλα πριν το 2000 καλή μου...
    Δεν είναι κακό, όλοι οι δημιουργοί στα πρώτα τους βήματα νομίζουν πως κάνουν κάτι το εξαιρετικό, το μοναδικό... Αυτοί που πραγματικά ασχολούνται και εντρυφούν στο αντικείμενο ανακαλύπτουν σιγά σιγά πως δεν είναι μοναδικοί και προσπαθώντας να γίνουν δημιουργούν το δικό τους προσωπικό ύφος... Οι άλλοι που νομίζουν εξ αρχής πως είναι αυθεντίες καταντούν απλά "ψώνια..."
    Καλή δημιουργική συνέχεια εύχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και επαναλαμβάνομαι. Μάθε να διαβάζεις καλύτερα. Το ποστ δεν αναφέρεται στην μοναδικότητα του δικού μου έργου, αλλά αναφέρεται σε μια εποχή του '99 απο την οποίαν υπάρχουν μονάχα 5 βιβλία όλα και όλα σε σχέση με το σήμερα όπου υπάρχουν καμιά εκατοστό στον εκδοτικό χώρο στον οποίον μπορεί κάθε παιδί να αναζητήσει.
      Όσον αφορά την καλιρντοσυμπεριφορά, ποιος την έχει; Εγώ ή εσύ, μέσα στην ανωνυμία της κρυφής αδελφής να ασχολίσαι επικριτικά με το τι κάνει και λέει ο καθένας.
      Άσε μας μας κουκλίτσα μου.

      Διαγραφή
  4. PAPADOPOULOS ARIS
    PAIDIA IREMISTE KAI O MEN KA O DE DIKIO EXETE. H SXETIKI VIVLIOGRAFIA UPARXEI EDONA STIN ELLADA APO TI DEKAETIA TOU 80 IDI APLA DE PROVALETAI TOSO APO OLOUS TOUS MEGALOUS EKDOTIKOYS. H ALITHEIA EINAI POS PRIN 10 XRONIA OPOIOS ITHELE NA VREI VIVLIA AN EPSAXNE STO INTERNET THA ENIMERONOTAN APO SXETIKA SITES. TO COLOURFUL PLANET AS EINAI KALA POU EDO KAI TOSA XRONIA PROVALLEI ME DIKES TOU EKDOSEIS KAI MH TH SXETIKH ELLHNIKI KAI XENH LOGOTEXNIA.
    THA SIMFONISO ME TON ANONUMO POS OLOI OI NEOI KALLITEXNES EXOYN ON IDIO ENTHOUSIASMO NOMIZODAS POS PROTOTYPOUN... OSO GIA GAY LOGOTEXNIA FILE AN DE KATSEIS SE KAPOIO EKDOTI (MIPOS ITAN TO TETRAGONO???) I DEN EXEIS PAREI TOUS MISOUS POY GRAFOUN STA FREE PRESS MIN ELPIZEIS OSO KALA KI AN GRAFEIS. EINAI TYXAIO POY OLOI PROVALOUN ENA ONOMA OTAN MILOUN GIA GAY ARTHROGRAFIA H LOGOTEXNIA SIMERA? (ARXIZEI APO LUO KAI TELEIONEI SE ...VRINAS...) OLA PR EINAI...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη, ουδέποτε υποστήριξα τη μοναδικότητα του "έργου" μου.
      Η φράση στην πρώτη παράγραφο είναι σαρκαστική, αλλά ο καθένας ανάλογα με το τι κουβαλάει την μεταφράζει όπως θέλει. Κάθε τυχαίος "κρίνει" απο ένα και μοναδικό ποστ που μπορεί να του εμφανίστηκε γκουγκάροντας στο google για να σκοτώσει την ώρα του και βάσει αυτού γράφει την παπαριά του. Το blog υπάρχει πέντε χρόνια για τους δικούς μου λόγους, αλλά δεν ανέχομαι τον κάθε έναν τυχάρπαστο ανώνυμο να με διαβάλει για την καύλα του.

      Όσον αφορά το βιβλίο, έμαθα πως κινείται ο εκδοτικός χώρος μια χαρά και το βιβλίο θα εκδοθεί τελικά κι όποια έσοδα του θα πάνε στην υποστήριξη όμάδας στήριξης νέων ομοφυλόφιλων.

      Διαγραφή
  5. TELEIA!!! POIOS EKDOTIKOS? PES NA TO PARO
    ARIS

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Feel FREE to comment...